מבזקים

הנשיא הרצוג ביום הזיכרון ליצחק רבין: יום זה נועד לצלצל באוזני כולנו את משמעותו של רצח פוליטי במדינת ישראל הריבונית

נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים אתמול בטקסים לציון 26 שנים לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. הרצוג אמר, בין השאר: "יום הזיכרון הזה נועד לצלצל באוזני כולנו, שנה אחר שנה לדִירְאוֹן עולם, את מַשמעותו של רצח פוליטי במדינת ישראל הריבּוֹנִית. הוא נועד לְהַזהיר את כולנו, שוב ושוב, מפני הקיצוניות הנורָָאה שאליה אפשר להגיע כשמַחלוקות מהוּתיות ולגיטימיות עוברות צד והופכות לשִׂנְאָה, שמְלוּוָה בהֲסָתָה בלתי פוסקת".

ליד קִברו של יצחק רבין בחֶלְקַת גְדולֵי האומה בהר הרצל בירושלים אמר הנשיא:

"מנהיגֵי המדינה, מְעַצְבֵי ומובילי דַעַת קָהָל, אֶזרָחיות ואזרְחי המדינה, אני קורא אליכם, מההר הזה, ומפציר בכם: דווקא במציאות כזו, במיוחד במציאות שכזו, הַשְׁמִיעוּ קול של מְתינות, של פִּיוּס, של הושטת יד, של כָּבוד הֲדָדי! העֲַצימו את המְשותף ולא את המַפריד. ועשו זאת לא רק בקולכם אלא גם, ובמיוחד, במִקְלֶדֶת שלכם!

במקום הזה אנו זוכרים, כיצד לפני עשרים ושש שנים, נוכַחנו כמה חלקלק המדרון המִשְׂתָרֵעַ בין מילות נְאָצָה למעשה מְסוכן. לקלְיעים בגַבּו של מנהיג".

עוד אמר: "אנחנו, נִבחרֵי הציבור ומְשָרְתָיו, הראשונים שמוטֶלֶת עלינו חובַת המְתינות, הזְהירות וההַרְגעה. המילים שלנו ושל מְקורָבינו הן חומר הבְּעירה המהיר והחזק ביותר עבור פעילֵי המִקְלֶדֶת ובִרְיונֵי השֶטח".