מבזקים

ביידן: אֶהְיֶה הנָשִׂיא של כולם

הנשיא הנִבְחָר ג'ו ביידן נָאַם את נְאוּם הניצחון בעֲצֶרֶת נִיצָחוֹן שנֶעֶרְכָה בעיר מְגוּרָיו ווילמינגטון שבמדינת דלאוור.

וכך אמר הנשיא הבא של ארה"ב, בין השאר: "אֶעֱבוֹד קשה עבור אלה שלא הִצְבִּיעו לי בדיוק כמו עבור אלה שכן הִצְבִּיעוּ לי. זה הזמן לְרַפֵּא את אמריקה".

"העם אמר את דְבָרוֹ", אמר ביידן בפתח נְאוּמוֹ, "הוא נתן לנו נִיצָחון ברור, נִיצָחוֹן מְשַכְנֵעַ".

עוד אמר: "אני מבטיח להיות נָשִׂיא שלא רואה מדינות אדומות או כחולות, אלא רואה רק את ארצות הברית של אמריקה. אֶעֱבוֹד בכל ליבי לִזְכּוֹת באמוּן של כולם".

"לכל מי שהִצְבִּיעַ לנשיא טראמפ" אמר הנשיא הנבחר: "אני מֵבין את האַכְזָבָה שלכם, הִפְסַדְתִי בעצמי כמה פעמים, אבל עַכְשָיו, בואו ניתֵן זה לזה הִזְדַמְנוּת. הִגִיעַ הזמן לְהנִיחַ לרטוריקה החֲריפָה, לְהַנְמִיך את הטמפרטורות, לראות שוב זה את זה, לְהַקְשיב שוב זה לזה. כדי לְהַשִׂיג הִתקדמות אנחנו חַיָיבִים להפסיק לְהִתְיַיחֵס לירִיבֵינו כאל אוֹיבים. הם לא אוֹיְבִים. הם אמריקנים".

הסגנית הראשונה

קמלה האריס, שתִהיה סְגנית הנשיא הראשונה בהיסטוריה של ארצות הברית, אמרה, בין השאר: "אני אולי האישה הראשונה בתפקיד הזה, אבל לא אֶהְיֶה האחרונה, מִשוּם שכל ילדה קטנה שצופָה בָנוּ הלילה רואה שזו ארץ של אֶפשרויות". "זהו יום חדש לאמריקה" אמרה, "בחירה בתִקְוָוה, באַחְדוּת, בהֲגִינוּת, במַדָע, באֱמֶת".

האריס הִזכירה את אִימָהּ המְנוֹחָה, ואמרה שכאימָהּ הִיגְרה מהודו לארה"ב בגיל 19, היא כנראה לא דִמְיְינָה רגע שבו תַהֲפוֹך בִּתָהּ לסְגנית נְשיא ארה"ב, אבל הֶאֱמִינָה בכל ליבה באמריקה שבה רגע כזה אפשָרִי. 

חגיגות והפגנות

דקות אחרי ההודעה על ניצְחון ביידן יצאו הֲמוֹנִים לחגוג ברחובות הערים הגדולות של ארה"ב. הם הֵנִיפו שְלָטִים שעליהם נִכְתַב, בין השאר: "טראמפ גמר", ו"אתה מְפוּטָר". מִנֶגֶד, בכמה מוקְדים הִפְגִינוּ תומכֵי טראמפ וטָעֲנוּ שגנבו לטראמפ את הבחירות.