מבזקים

הנשיא: אין ולא יהיו אֶזְרָחִים סוג ב', אין מַצְבִּיעִים סוג ב'

בנְאום שנָשָׂא אתמול בכֶנֶס לציון 40 שנה להסכם השלום עם מצרים במכוֹן טרומן בירושלים אמר נשיא המדינה ראובן ריבלין:

תְקופה האחרונה אנו נֶחְשָׂפים לשִׂיחַ בִּלְתִי מִתְקַבֵּל על הדַעַת כְּלַפֵּי אֶזְרְחֵי ישראל הערבים. אני סֵירַבְתִי ומְסָרֵב לְהַאֲמִין שיש מִפלגות שוִויתרוּ על דְמוּתָה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, דמוקרטית ויהודית בְּדִיבּוּר אֶחָד".

"במדינת ישראל יש שִיוְויוֹן זְכוּיוֹת מוּחְלָט לכל אֶזְרָחֶיהָ" אמר הנשיא, והוסיף: "אין ולא יהיו אזרחים סוג ב', אין מצביעים סוג ב'. מול הקַלְפִּי נִהיה שָוִוים כולנו – יהודים וערבים אזרְחֵי מדינת ישראל, שגם 120 חברי כנסת לא יוכלו לשנות את אוֹפְיָהּ כמדינה יהודית, ו-120 חברי כנסת לא יוכלו לשנות את אופיה כמדינה דמוקרטית" – דברי נשיא המדינה.

דבריו של ריבלין נאמרים ברֶקַע הסְעָרָה שקמה סביב הדברים שכתבה מגישת הטלוויזיה רותם סלע באינסטגרם: "מתי לַעֲזָאזֵֵל מישהו בממשלה הזו יְשַדֵר לציבור שישראל היא מדינת כל אֶזְרָחֶיהָ, וכל בני האדם נולדו שווים? גם הערבים רַחְמנָא לִיצְלַן הם בני אדם".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ענה לסלע בפוסט שכתב: "רותם סלע היקרה, קראתי את מה שכתבת. קודם כול, תיקון חשוב – ישראל היא לא מדינת כל אֶזרָחֶיהָ. לפי חוק יסוד הלְאום שהעברנו, ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי – ושלו בִּלְבַד".