מבזקים

יום חמישי של מלחמה באירופה

המלחמה באירופה נכנסת ליומָה החמישי.

יְריות ופִיצוצים נִשמעים בקייב ובחארקוב. תַצְלוּמֵי לַוְויָין מַראים שַיָירָה של כוחות צבא רוסיים, שאורְכה יותר מ-5 קילומטרים, הנָעָה לְעבר קייב.

עוֹצֶר מוטל בלילות על קייב ועל ערים אחרות, אַלְפֵי אזרחים יָרדו לתחנות המֶטרו ולמִקְלָטים. תוֹרִים ארוכים של אלפי פְּלִיטִים, בהם בעיקר נשים וילדים, במַעַבְרי הגְבול לפולין ולשְכֵנוֹתיה של אוקראינה.

משרד הבריאות של אוקראינה הודיע אתמול כי מֵאז הפְּלישה הרוסית נֶהֶרגו 352 אֶזרחים אוקראינים, בהם 14 ילדים, נִפצעו 1,684 בני אדם, בהם 116 ילדים.

 

שיחות בין רוסיה ואוקראינה:

השִׂיחות בין רוסיה לאוקראינה יָחֵלוּ היום בשטח בלארוס, ליד הגבול עם אוקראינה.

נְשיא אוקראינה זלנסקי אמר אתמול בשיחה עם ראש ממשלת בריטניה: אני לא מאמין שהשִׂיחות יָנִיבוּ פְּרי, אך יש לָתת להן הִזְדַמְנות.

 

התְגוּבות והסִיוּעַ:

אֲלָפים הִפְגינו אתמול נגד פוטין ב-48 ערים ברוסיה, 2,000 מפגינים עֲצוּרִים. מדינות וחֲבָרות מַטִילות עִיצוּמִים על רוסיה. 

האיחוד האירופי הודיע כי יִשלח לאוקראינה צִיוּד צְבָאי בשוֹוִי של חצי מיליארד אירו. 

הבית הלבן הודיע כי הנָשיא ביידן יקיים היום שיחה עם בַעֲלוֹת בְּרִיתָה של ארה"ב בנושא אוקראינה.

ראש הממשלה נפתלי בנט שׂוֹחַח אתמול בטלפון עם נְשיא רוסיה. בנט הודיע לשרי הקבינט כי ישראל תַצְבִּיעַ בעצֶרֶת הכְּללית של האו"ם בעד גִינוּי לרוסיה.

 

הסִיוּעַ לישְׂרְאלים ולעולים:

משרד החוץ ממשיך לסַיֵיעַ לישְׂרְאלים במַעַבְרֵי הגבול של אוקראינה.

הסוכנות היהודית הודיעה כי אֲלָפִים מיהודי אוקראינה פָּנו לסוכנות בבקשה לעלות לישראל. הסוכנות היהודית פתחה שש לִשְכוֹת עלייה במַעַבְרי הגְבול של אוקראינה עם פולין, מולדובה, רומניה והונגריה במַטָרָה לְסַיֵיע לגַלי העלייה הצְפויים לישראל.

שר האוצָר אביגדור ליברמן אמר אתמול בישיבת הקבינט המדיני ביטְחוני כי אין שום מִגְבלָָּה כַּלְכָּלית על הֲבָאָתָם של העולים מאוקראינה לישראל.