מבזקים

הנשיא ריבלין: זו עֵת צָרָה לכולנו!

במדרֶשֶת שְׂדֵה בוקֵר שבנגב הִתקיים אתמול טֶקֶס האַזְכָּרָה הממלכתי לראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון, בִּמְלֹאות 46 שנים למותו. הטקס הִתקיים ליד קִבְרוֹ של בן גוריון במַעֲמַד נְשיא המדינה, הרמטכ"ל, נְשיאת בית המשפט העליון, שרים וחברי כנסת. ראש הממשלה בנימין נתניהו בִּיטֵל את הִשְתתפותו באזכרה בְּשֶל נסיעתו לליסבון.

נְשיא המדינה אמר בטקס, בין השאר: "זו אינה עֵת צָרָה לצד פוליטי כזה או אחר. זוהי עת צרה לכולנו, אזרְחי המדינה ושְְליחֵֵי הציבור בה. הדמוקרטיה שלנו במַשְבֵּר, אפילו משבר מתמשך, אך לא בסַכָּנָה. כל עוד נֵדַע, ואם נֵדַע, לְהַעֲריך את מְסירוּת נַפְשוֹ של היָרִיב הפוליטי שלנו למדינת ישראל, לגְאוּלַת ישראל, גם אם אנו חֲלוּקִים מכל וכול על דַרכו הפוליטית – נוכל לצאת מהמשבר ולְהָשִיב למַסְלוּלָהּ את הסְפִינָה של מדינת ישראל".

ריבלין פָּנָה אל חברי הכנסת ואמר: "אני פונה אֲלֵיכֶם, מַנְהִיגֵי ישראל – אתם המנהלים מַשָׂא וּמַתָן ארוך, מַתִִיש, וחסר תוֹחֶלֶת כבר חודשים – הֶרֶף לָכֵם!" 

"נִדמֶה לי שאתם פשוט רוצים לְהִשְתַגֵעַ" אמר הנשיא והוסיף: "אם כך תרצו – השתגעו! אך מדוע לִגְרוֹר יחד אתכם את העם בישראל?!"

"יש עוד זמן ואפשר לתקן" אמר הנשיא, "הגיעו להסכמות והחזירו את המדינה הזו למסלולה המְתוּקָן".