מבזקים

הנשיא העניק את המנדט לנתניהו

נְשִׂיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין הודיע אתמול כי הֶחְליט לְהַטִיל על בנימין נתניהו את הַרְכָּבַת המֶמשלה הבאה. "אני מוּדָע היטב לעֶמְדַת רבים בציבּור שלפיה על הנשיא לְהִימָנַע מֵהַטָלַת תַפקיד על מועמָד שיש נגדו כְּתַב אישום, אלא שעל פי החוק והַחְלָטַת בית המשפט העליון, ראש הממשלה יכול להמשיך לְשַמֵש בתַפקידו גם תַחַת כִּתְבֵי אישום", אמר הנשיא.

"החלטתי להטיל על בנימין נתניהו את התפקיד להרכבת הממשלה", הודיע הנָשִׂיא והוסיף: "הַכְרָעָה זו אינה הַכְרָעָה קלה בעיניי בָּרָמָה המוּסָרית והעֶרְכִּית. אני חָרֵד לִמדינָתי, למדינתנו, אך אני עושה את המוּטָל עליי בְּמִסְגֶרֶת תפקידי כנְשִׂיא מדינת ישראל הכָּפוּף להורָאות החוק והורָאַת בית המשפט".
עוד אמר: "השִיקוּל המרכזי שעל נְשיאֵי ישראל לִשְקוֹל בקַבָּלַת ההחלטה על מי לְהַטִיל את תפקיד הַרְכָּבַת הממשלה הוא למי יש הסיכּוּי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה שתִזְכֶּה לאֵמוּן הכנסת החדשה. מתוך ההִתְיַיעֲצוּיוֹת שהִתקיימו והיו שְקוּפוֹת לעיני הציבור, אני מִתְרַשֵם, לצערי הרב, כי לאף אחד מהמועמדים אין בשָלָב זה סיכוי מַמָשִי להרכיב ממשלה. לְמַעֲשֶׂה, אילו החוק היה נתון בידי, הייתי מעביר את ההחלטה בחזרה לנְצִיגֵי העם, לכנסת ישראל, אך כאמור אינני יכול לעשות זאת כי כך קובע החוק שאני צריך להחליט. בשלב שבו אנו מְצוּיִים היום, החוק מחייב אותי לְהַטִיל את הַרְכָּבַת הממשלה על אחד מן המועמדים".