מבזקים

בג"ץ על התנהלות אדלשטיין: אם כך נוהג בַּעַל הַשְׂרָרָה, מדוע יִנְהַג אַחֶרֶת האָזרח מן השורה?!

שופטֵי בָּגָ"ץ מָתְחוּ הלילה ביקורֶת קשה על הִתְנַהֲלוּתוֹ של יולי אדלשטיין, שבחר שלא לְמַלֵא את צַו בג"ץ שלפיו היה עליו להביא אתמול למְליאת הכנסת את ההַצָעָה של 61 ח"כים לבחור יו"ר לכנסת ה-23.

השופטים אמרו, בין השאר: "מֵעוֹלָם עד היום לא אֵירַע בדברי יְמֵי המדינה שגורם שִלטוני סֵירַב בְּרֵיש גָלֵי ובהַתְרָסָה לְקַיֵים צו שיפוטי באומרו כי צו מַצְפּוּנוֹ אינו מְאפשר לו לקיים את פְּסַק הדין. כך בָּחַר לנהוג המֵשיב (אדלשטיין), שהינו אחד מסִמְלֵי השִלטון (הגם שלָעֵת הזו הוא מְכַהֵן בתַפקידו מכּוח דין הרְצִיפוּת ובְלֹא שנִבחר לתפקיד), והפְּגיעה שגָרַם בהִתנהגותו זו לאינטרס הציבוּרי בהַבְטָחַת שִלטון החוק ובקִיום פִּסְקֵי דין וצַוֵוי בית משפט – אין שִיעוּר לחוּמְרָתָה".

"אם כך נוהג בּעַל השְׂרָרָה, מדוע ינהג אחרת האֶזְרָח מן השוּרה?!" שואלים השופטים ומוסיפים: "שאלה זו מְהַדְהֶדֶת בִּמְלוֹא הָעוֹצְמה ביִיחוּד בַּימים הקשים הללו, אשר בהם אנו מִתְמוֹדְדִים עם הִתְפָּרְצוּת מַגֵפַת נְגיף הקורונה, והאזרחים נִדְרָשִים לְצַיֵית לַהוראות וּלְמגבָּלות חַסְרות תַקְדים המוּטָלות עֲלֵיהָם, בֵּין היֶתֶר, מכוח תַקנוֹת שְעת חֵירוּם".