מבזקים

צה"ל מבקש: לִדחות בשבועיים נוספים את פתיחת שנה"ל האקדמית

קְצין המילואים הרָאשי של צה"ל פָּנָה לאוניברסיטות בבקשה לִדְחוֹת בשבועיים נוסָפים את פתיחת שנת הלימודים האקדמית. כזכור, שנת הלימודים האקדמית אֲמורה הייתה לְהִיפָּתַח באמצע אוקטובר, אך נִדְחֲתָה פעמים אחדות בְּשֶל המלחמה. בחלק מהמוסָדות כבר נפתחה שנת הלימודים. אוניברסיטאות המֶחְקָר הודיעו כי שנה"ל תיפתח ב-31 בדצמבר. הטכניון הודיע כי יפתח את שנה"ל ב-7 בינואר. 

דיון בנושא התקיים ביום שני בכנסת – דיון מְשותָף של וַעֲדַת החינוך, התַרבות והספורט והוועדה לחיזוק ופִיתוּחַ הנגב והגליל. בדיון נאמר כי עפ"י ההַעֲרָכוֹת של המל"ג, כ-100,000 סטודנטים שהם כ-30% מכלל הסטודנטים באוניברסיטאות – מְשָרְתים נכון לעכשיו במילואים.

ְקצין מילואים רָאשי אמר בדיון, בין השאר: "מַרְבִּית הלוחמים שלנו הם סטודנטים. מכיוון שחלק מהמוסדות כבר פתחו את שנת הלימודים, נוֹצְרו תְחוּשוֹת תִסְכּוּל ודְאָגָה גדולה בקֶרֶב מערך המילואים. התחושה היא שמי שעושה מילואים הוא כביכול 'יצא פראייר' ומי שלא – ממשיך את חייו ללֹא הַפְרָעָה".

עוד אמר: "היום אנחנו מבינים שנצטרך להחזיק כוחות גם בחודש ינואר, כשהסמסטר יתחיל, והם ייכנסו לפִיגוּר מַשְמָעוּתִי. המֶסֶר הוא שמי ששֵירת במילואים יְסיים את שנת הלימודים יחד עם מי שלא עשה שֵירוּת מילואים".