מבזקים

לשנה הבאה – בהולנד

חגיגת האירוויזיון הגדולה בישראל הִגִיעה לסִיומה הלילה. דאנקן לורנס ההולנדי הִגִיעַ למקום הראשון. קובי מרימי הישְׂרְאֵלי הִגִיעַ למקום ה-23. למקום השני הִגִיעה איטליה, ואחריה: במקום השלישי רוסיה, במקום הרביעי שווייץ, במקום החמישי נורבגיה ובשישי שבדיה.

במופע הגְמר הגרנדיוזי צפו כ-200 מיליון בני אדם ברַחבי העולם. 25 אלף ישְׂרְאלים ותיירים צָפוּ בו וחגגו בכפר האירוויזיון בתל אביב. 7,280 'מְאוּשָרים' זָכו לִצְפּות במופע באולם בגנֵי התערוכה.

את הערב פתחה נטע ברזילי שהִגִיעָה לבמה ב'מטוס' עם נְציגֵי כל המשלחות והמְפַקֵחַ על האירוויזיון. ברזילי בִּיצְעָה את השיר החדש שלה 'ננה בננה'. על הבמה הופיעו חלק מהזמרים הישראלים שהִשתתפו בעבר באירוויזיון: דנה אינטרנשיונל, אילנית ונדב גדג' וכן עידן רייכל. גלי עטרי שרה את 'הללויה' יחד עם זוכֵי הֶעבר ממדינות אחרות.

מלכת הפופ מדונה ביצעה שני שירים: Like A Prayer  בן ה-30 ובְכוֹרָה עולמית לשיר Future לצד הראפר קוואבו. על גַבָּם של שניים מהרקדנים של מדונה צוּיְרוּ דִגְלֵי ישראל והרָשות הפלסטינית, בניגוד לחוקֵי התחרות.

דִגְלֵי הרשות הפלסטינית הוּנְפוּ גם על ידי חברֵי המִשְלַחַת האיסלנדית בזמן הַקְרָאַת תוְצאות הַצְבָּעַת הקהל. הם זכו לקְריאות בּוּז מהקהל והמְאבטחים במִתְחָם הֶחְרִימוּ את הדגלים.

בארגון השידור האירופי שוקלים תְגוּבָה.

שנה של הֲכָנוֹת ושבוע של חגיגות הִסתַיְימו ב'שוֹאוּ' טלוויזיוני מַרְהִיב ובִלְתִי נִשְכָּח. ההֲפָקָה הישְׂראלית והעיר תל אביב זָכו לשְבָחִים רבים.