מבזקים

מנהיגים בעולם מברכים לכבוד חג החנוכה

טקסי הדלקת נרות התקיימו אתמול בכל רחבי העולם. מנהיגים בעולם בירכו את העם היהודי לרגל חג החנוכה.

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם אתמול ברכה וכתב: "מלניה ואני שולחים איחולים חמים ליהודים בארה"ב, בישראל ובכל העולם. כשהקהילה היהודית מתכנסת כדי לחגוג את התקופה המיוחדת והקדושה הזו בשנה, אנו נזכרים במסר של אלוהים על תקווה, רחמים ואהבה. במהלך שמונת הימים הקרובים, כל נר שיודלק בחנוכיה יסמן לעולם כי חופש וצדק תמיד יהיו בוהקים יותר משנאה ודיכוי".

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, צייץ בחשבון הטוויטר: "בלילה ראשון זה של חנוכה אני מאחל שחג האורים יביא עמו שפע ברכות על הקהילה היהודית ברחבי העולם. חג שמח!"

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, פרסם גם הוא ברכה לרגל חג חנוכה. בברכה אמר ג'ונסון: "בריטניה לא תהיה בריטניה ללא הקהילה היהודית שבה. אנחנו נעמוד לצדכם ונחגוג איתכם – בחנוכה ולאורך כל השנה. אני יודע שהשנים האחרונות לא היו קלות ליהודי בריטניה. בתקשורת, ברחובות ובמיוחד ברשתות – האנטישמים שבו להפיץ את השנאה המזיקה שלהם".

ראש עיריית לונדון, סאדיק חאן, השתתף באירוע הדלקת נר ראשון של חנוכה, שנערך בכיכר טרפלגר. "רק בלונדון המיוחדת יהודים חוגגים חנוכה לצד נוצרים שחוגגים את הכריסמס כשבראשות העיר עומד אדם מוסלמי", אמר חאן.

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, העלה אף הוא סרטון לכבוד חנוכה: "חנוכה שמח", פתח טרודו את הברכה המצולמת שלו. "חנוכה הוא סיפור של אהבה ואמונה שמנצחים בניגוד לכל הסיכויים" אמר, והוסיף: "זוהי תזכורת לכוח האדיר של העם היהודי, וכאן בקנדה זאת הזדמנות להכיר בתרומה הרבה של יהודי המדינה לארצנו. הממשלה שלנו תמיד תהיה לצד הקהילה היהודית הקנדית. נמשיך לצאת נגד אנטישמיות ושנאה בכל צורותיה. יחד נמשיך לבנות קנדה טובה יותר". גם באיחוד האמירויות פרסמו ברכה מיוחדת: "ברכותינו החמות ביותר לחברינו היהודים לכבוד היום הראשון של חג האורים", כתבו. "מאחלים לכם חנוכה שמח".