מבזקים

ישראל בדרך ליָרֵחַ

נְשיא המדינה ראובן ריבלין הִשִיק אתמול את 'בְּרֵאשִית' – החֲלָלִית הישְׂראלית הראשונה לירח, כפרויקט לְאומי לקראת שִיגוּרָה בימים הקרובים לירח בְּמִסְגֶרֶת פרויקט SpaceIL.

8 שנים של עבודה מְאוּמֶצֶת של SpaceIL והתַעֲשִׂייָה הׂאווירית לישראל, עֲתִידוֹת לְהַגִיעַ לשִׂיאָן עם שיגור החללית מפלורידה ביום חמישי הקרוב.

החללית נושֵׂאת 'קפסולת זמן' המְכילה מַאֲגַר מֵידע גדול שנִשמר על דיסקים מיוחדים. במאגר מאות קְבצים דיגיטליים ובהם טקסטים מהתנ"ך, סְמלים לְאומיים ישראליים, פְּרטים על פרויקט בְּנִייַת החללית וחומרים שנֶאֶסְפו מהציבור לאורך השנים. קפסולת הזמן תִישָאֵר על הירח גם לאחר הַשְלָמַת המְשִׂימָה. הֶעתֵק שלה הוענַק לנשיא.

"זהו רגע מְכוֹנֵן. בעוד יומיים תשוגר החללית הישראלית הראשונה לירח. 'בראשית' תַעֲשֶׂה היסטוריה!" אמר הנשיא והוסיף: "כשאני הייתי ילד, נהגו לכתוב בעטיפת מסטיק 'בזוקה' עֲתִידוֹת – "עד גיל 21 תגיע לירח". אז זה נראָה לי דמיוני, בלתי אפשרי. עד היום נָחתו על הירח רק מַעצָמות – ארצות הברית, ברית המועצות לשעבר וסין. אבל אם הכול ילך כשורה, מדינת ישראל הקטנה והצעירה – תהיה המדינה הרביעית בהיסטוריה לְהַנְחִית חללית על הירח".