מבזקים

זוכרים את הנִסְפִּים ואת הנִיצוֹלִים

ישראל מִתְיַיחֶדֶת היום עם שישה מיליון הנִסְפִּים בשואה. הנושא המֶרכזי של יום הזיכרון השנה הוא 'המִלחמה שבתוך המלחמה – מַאֲבַק ההִישָׂרְדוּת של היהודים בשואה'. בישראל חיים כיום כ-213 אלף שורדי השואה. 

לקראת יום השואה הִתפרסמו נְתונים מַדאיגים המַראים עלייה חַדָה במספר האֵירועים האנטישמיים בעולם. בראש הרְשימה בשנה האחרונה: ארצות הברית.

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה נפתחו אתמול בעצֶרֶת מַמלכתית ב'יד ושם' ובטקסים בכל רחבי הארץ. על פי החוק – כל החנויות, בתי הקפה ובתי השעשועים נסגרו אתמול ב-19:00.

בעצרת ב'ד ושם' – שישה ניצולים הִשִׂיאוּ מַשׂוּאוֹת לזכר שישה מיליון הנספים בשואה. לִיווּ אותם בני משפְּחותיהם. נשיא המדינה וראש הממשלה נָשְׂאוּ דברים בעצרת והרבנים הראשיים נָשְׂאוּ תְפילות

הבוקר ב-10:00 תִישָמַע בישראל צְפִירַת דוּמִייָה בת שתי דקות. התְנועה בכבישים וכל עבודה יֵיעָצְרוּ לשתי דקות של הִתְיַיחֲדוּת.

ב'יד ושם' ובמִשְכַּן הכנסת יֵיעָרְכוּ אֵירועֵי 'לכל איש יש שם' שבהם יִקראו את שמות הנִספים. טקסים יִתְקַיְימו בכל מוסְדות החינוך ובמחנות צה"ל.

בפולין יִצְעֲדו היום בצהריים אלפי בנֵי נוער מאושוויץ לבירקנאו יחד עם ניצולי שואה ונְצִיגִים ממדינות רבות ב'מצעד החיים' ה-31. האירוע המרכזי של המצעד מוּקְדָש השנה ליהדות יוון. 

אֵירועֵי יום הזיכרון יִינָעֲלו בעצרות בקיבוצים 'לוחמי הגטאות' ו'יד מרדכי'.