מבזקים

אסון ומחדל: הכתובת הייתה על הקיר

בתוך ההֶלֶם והאֵבֶל הכְּבֵדים על האָסוֹן במירון, נִשְמָעוֹת בציבור קריאות להקים וַעֲדַת חֲקִירָה ממלכתית שתחקור את המֶחְדָל בקיום האֵירוּעַ ההֲמוֹנִי בהר מירון בל"ג בעומר. הוַועֲדה תִצְטָרֵך לחקור כֵּיצד יִיתָכֵן שהִתקיים אירוע הֲמוֹנִי כש'הכתובת הייתה על הקיר'. הֲרֵי האַזְהָרוֹת נכתבו שוּב ושוב בדוּ"חַ מְבַקֵר המדינה ובדוּ"חות של אנשֵי מִקְצוֹעַ וגופים רִשְמִייִם. הֲרֵי מוּמְחים הִתְרִיעוּ כבר לפני שנים שעל ההר יכולים לְהִתְכַּנֵס לא יותר מ-10,000 בני אדם. הֲרֵי כולם ידעו כל השנים ש"זה נֵס שאף אֶחד לא נִפְגַע בהילולה", ולַמְרוֹת כל אלה קראו לציבור לבוא בְּלִי לְהַגְבִּיל את מספר המשתתפים.

גם הנִיסָיוֹן של משרד הבריאות לְהַגְבִּיל את מספר המשתתפים בְּשלֶ מַגֵפַת הקורונה לא זָכָה לתְמיכה של פוליטיקאים. את המחיר שנשלם על הִצְטוֹפְפוּת של 100,000 איש בלי מסֵכות נֶדַע רק בעוד ימים אחדים.

יש לחקור את המֶחְדָל לָעוֹמֶק, בְּיוֹשֶר, ולא לְהִסְתַפֵּק ב'בְדִיקה' או ובמילים יפות או בהַטָלַת הָאַשְמָה על הש.ג.

חובה על המדינה לַחקור את המֶחְדָל, לְהַסִיק את המַסְקָנוֹת מהחקירה ולְיַישֵׂם את ההַמְלָצוֹת. המדינה חייבת לעשות כך למען משפחות הנפגעים. המדינה חייבת לעשות הכול כדי להבטיח שלא יהיו עוד מחדלים שיוֹבִילוּ לאסונות.

אסור לִסְמוֹך על נִסִים!