מבזקים

ריבלין נִפְרַד באו"ם

במטֵה האו"ם בניו יורק הִתקיים אֶמֶש אֵירוּעַ לִכבוד נְשיא המדינה היוצא ראובן ריבלין. באירוע הֶשתתפו 21 שַגרירים, בהם שגרירי ארה"ב, רוסיה, בריטניה, אוסטרליה, בחריין ומרוקו.

בנְאוּמוֹ שלח הנשיא מֶסֶר לפלסטינים ואמר, בין השאר: "יש לנו עימות בן 120 שנה אך אנו צריכים לשכוח את העבר. בואו נִשְכַּח את העבר. הנשיא עבאס, אנו חיים ביחד. ישראל תִחְיֶיה לָנֶצַח כמדינה יהודית ודמוקרטית. אני בטוח שנוכל להגיע להֲבָנָה איך נוכל לגור ביחד. בוא נִבְנֶה אֵמוּן ונָדון על העתיד ויש אפשרות להגיע לעתיד טוב יותר".
שגריר מרוקו באו"ם דיבר באירוע על הֶסְכמֵי הנורמליזציה שעליהם חתמה ישראל עם מדינות ערב, בהן מרוקו: "אני רואה את המזרח התיכון מִשְתַנֶה ואני אופטימי מאוד. מה שקרה לפני מספר חודשים הוא לא פחות מֵהיסטורי. איש לא צָפָה שמדינת ישראל תַגיע להסכמים שכאלה", אמר.
לפני האירוע עם השגרירים נִפגש ריבלין עם מַזְכַּ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש. "שלום בין ישראל לפלסטינים לְעולם לא יוּשַׂג באמצעות החלטות אנטי-ישראליות או וַעדות חקירה", אמר הנשיא.
בפגישה עם מזכ"ל האו"ם ובאֵירוע עם השגרירים הִשְתַתְפה גם לאה גולדין, אִימו של סֶגֶן הדר גולדין שגוּפָתוֹ מוּחְזֶקֶת בִּידֵי חמאס. גולדין שׂוֹחֲחָה עם המזכ"ל גוטרש על הצורך לפעול לַהֲשָבַת בְּנָה.