מבזקים

תודה לחַייל מספר אחת

 

הרמטכ"ל ה-21 של צה"ל, רא"ל גדי איזנקוט, נִפְרַד אתמול מתַפקידו בטֶקֶס שהִתקיים בבְסִיס הקריה בתל אביב בְּמַעֲמַד נְשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה ושר הביטָחון בנימין נתניהו ובנוכְחות הצַמֶרֶת הפוליטית והביטְחונית של ישראל ובני משפחתו של הרמטכ"ל היוצא. נָכחו בטקס, בין השאר: הרמטכ"לים לשעבר בני גנץ וגבי אשכנזי, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה יעלון, מפכַּ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך, ראש השַבַּ"כּ נדב ארגמן, היועֵץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, השר ישראל כץ, חברת הכנסת ציפי לבני, יו"ר הסוכְנות היהודית יצחק הרצוג ודובֵר צה"ל לשעבר אבי בניהו.

בדִבְרֵי בִּרְכָּתוֹ בטקס אמר הנשיא ריבלין, בין השאר: "אומרים שלכל אחד במדינת ישראל יש את גולני שלו, ואתה גדי – רמטכ"לנו – אתה הגולני שלנו. גדלת בחֲטיבה מספר אחת, מחייל ועד למח"ט, והיית לחייל מספר אחת שלנו במדינת ישראל".

ריבלין אמר לאיזנקוט כי הוא "מַמְלכְתִי וצָנוּעַ, עֶרְכִּי, אַמִיץ ואַחְרָאִי. אסטרטג מן המַעֲלָה הראשונה ואיש של אנשים".

עוד אמר הנשיא: "הֵישַרְתָ מַבָּט לשאלות המוּרְכָּבוֹת ביותר. לא הִיסַסְתָ ולא חָשַשְתָ לַעֲסוק בהן, גם כשסָפַגְתָ ביקורֶת. מתוך אותה תְפִיסָה שהמְפקד הוא אַחְרַאי ולאַחְרָיוּת יש מחיר".

"היית האדם הנכון במקום הנכון" אמר הנשיא לאיזנקוט. "אַשְרֵי העם שזָכָה לבן כמוך. אני יודע שאתה מַעֲדִיף להיות רחוק מֵאוֹר הזַרְקוֹרִים, ובכל זאת אני מְקַווה שעוד נראה אותך בחֲזִית העֲשִׂייָה מְמַלֵא תַפקידים צִיבּוריים".

נתניהו אמר לאיזנקוט, בין השאר, כי מעכשיו "תוכל לְהִתְעוֹרֵר בבקרים ביקִיצָה טִבְעִית, לְהִתְפַּנוֹת למשְׂחקי סקווש, והכי חשוב – תוכל להיות עם בני משפחתך שהם מְקוֹר הכוח האמיתי שלך. זה מַגִיעַ להם ומַגִיעַ לך".