בארץ

נְשיא המדינה בנְאום לאוּמָה:

נְשיא המדינה בנְאום לאוּמָה: נשיא המדינה יצחק הרצוג (ויקיפדיה)

נְשיא המדינה בנְאום לאומה:

אסור לחזור לשִׂיחַ של 6 באוקטובר

 

נְשִׂיא המדינה יצחק הרצוג נָשָׂא אֱמֶש נְאוּם ביום ה-79 של המלחמה.

וכך אמר הנָשיא, בין השאר:

"אחיותיי ואחי אֶזרחיות ואזְרְחי ישראל,

זהו ערב קשה. בכל פעם מחדש הלב של כולנו מִתְכַּוֵוץ בכְאֵב וביָגוֹן, למשמע המילים הוּתַר לפִרְסוּם. מאחורי כל שם של חָלָל בלְחימה, נִמצא גיבור ישראל – בן למשפחה, בן להוריו, בן זוג, אבא, אח, נֶכֶד, אהוב.
בנינו ובנותינו נלחמים בגְבורה עִילָאִית. הם מְחַרְפִים נַפְשָם בסִמְטָאוֹת, בפִּירים, במִנְהָרות, בשֶטַח האוֹיֵב. הם נִלחמים כדי לְהָגֵן על הבית של כולנו, במִלחֶמֶת אין-בְּרֵירָה נגד טרוריסטים אַכְזָרִיים. הם נלחמים כדי שלא נחזור לסִבְבֵי דָמים שוּב ושוב ושוב. הם נלחמים כדי שלנו – עם ישראל – יהיה עתיד טוב יותר. כדי שלכל האזור, ואפילו לאֱנוֹשוּת כולה – יהיה עתיד טוב יותר. וכדי שאחיותינו ואחינו החטופים יחזרו הביתה במהרה. לא נָנוּחַ ולא נִשְקוֹט עד שהם יחזרו הביתה.
זו מַעֲרָכָה הֶכְרֵחִית, זו מערכה קשה, כבדה, מְמוּשֶכֶת וכוֹאֶבֶת, אין בה 'זְבֵּנְג וגָמַרְנו'".
אסור לחזור לשִׂיחַ של 6 באוקטובר

עוד אמר הנשיא: "אבל במיוחד ביום קשה וכואב זה, אסור לנו לְהִישָבֵר, אנחנו חַיָיבים לְהָרִים ראש. האויב רק מחכה שנראה סְדָקִים בתוכנו. שנתחיל לָרִיב האחד עם השני. הוא רואה את העִימוּתִים ומַאַבְקֵי האגו הפוליטיים – גם על היום שלִפני וגם על אחרי – והוא חוגג בכל פעם שהמַחְלוֹקֶת מְפַלֶגֶת אותנו.

דווקא בְּשֶל כך אני מבקש להביא את תְחִינָתָן של המשפחות השַכּוּלוֹת וקול החיילים בחֲזית ולקרוא לכולם – בואו נַחְדוֹל מהמַאֲבָקִים הפנימיים בשעת המערכה הקשה".
הנשיא הִזְהִיר: "אסור לחזור לשִׂיחַ של ה-6 באוקטובר. אסור לחזור לשיח של 'אנחנו והם'. אסור לחזור להֲפָצַת הרַעַל ברְשָתוֹת. אני מַזהיר בצורה מְפוֹרֶשֶת: כל מי שמחזיר אותנו לשיח של ה-6 באוקטובר, פוגֵע במַאֲמַץ המלחמתי ובביטחון אזרחי המדינה".
הרצוג הפנה קריאה ישירה ל"הנהגה, ולכל מי שפועלים בשָׂדה הציבורי והפוליטי", ואמר: "גַלו אַחְרָיוּת. אם לא לְמַעַנְכֶם, תעשו את זה לְפָחות למען חיילינו וילדינו בחזית. תִתִאַפְּקו עוד קצת עם הקמפיינים והמְסָרים הפוליטיים. זה לא יַזִיק."
אמון מלא בצה"ל ובכוחות הביטחון

הנשיא הִבִּיע אֵמוּן מלא ברָאשֵי צה"ל וכוחות הביטחון, ואמר, בין השאר: "אני מבקש מכאן לְגַבּוֹת ולְחַזֵק את צה"ל, לוחמיו ומְפקדיו – אשר מחרפים את הנפש למַעַן הֲשָבַת החטופים וביטחון ישראל; ואת המטה הכללי והרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי – על הובלה אחראית, נְחושה ומִקְצועית. אני מְחַזֵק מכאן את לוחמי השב"כ והמוסד ומפקדיהם, ואת המשטרה, השב"ס וכוחות ההַצָלָה ומְפקדיהם. ברוח זו, אני מְיַיחֵל ומתפלל להצלחת קבינט המלחמה ברָאשוּת ראש הממשלה. במַצָב חֵירוּם היסטורי שלא ידענו כְּמוֹתוֹ, הצורך באַחְדוּת ואַחריות עומד מעל הכול".

הרוּחַ הישְׂרְאלית היא התִקְוָוה והניצָחון