בארץ

פרויקט להצלת פרחי הבר

פרויקט להצלת פרחי הבר הצילום: MARK NEYMAN לע"מ

פרויקט לְהַצָלַת פִּרְחֵי הבר

זְרָעִים של אהבה

 

נשיא המדינה ראובן ריבלין ובני משפחתו זרעו בגינת בית הנשיא זרעים של צִמְחֵי בר נְדִירִים הנמצאים בסכנת הַכְחָדָה, במסגֶרֶת מֵיזָם לְהַצָלַת פרחי הבר הנִכְחָדִים הנערך ביוֹזְמת הגן הבוטני בירושלים ומוקדש לזכרה של נחמה ריבלין ז"ל, שהייתה יְדִידַת הגן. באֵירוּעַ שהתקיים לקראת ראש השנה השתתפו אנשי הצֶוֶות הרְפוּאִי של בית החולים בילינסון ובני משפחותיהם אשר לִיווּ את משפחת ריבלין בתְקופת אִשְפּוּזָה של נחמה בבית החולים.

המֵיזָם המיוחד נוֹעַד לשמור על המִגְוָון הביולוגי במדינה.

"הזרעים האלה הם זרעים של תִקְוָוה ושל הרבה אהבה", אמר הנשיא ריבלין. "הקמפיין החשוב של הגן הבוטני מאפשר לנו להחזיר לטבע מעט ממה שהוא נותן לנו ולְשַמֵר את המִגְוָון הרחב המָצוי בעולמֵנו בכל רחבי הארץ, בכל גינה ביתית, בכל פארק עירוני". 

לגינות ולאדניות שלנו

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם שבירושלים הוא הגדול ביותר בישראל ובו אוֹסֶף של יותר מ- 6,000 מִינִים וזנִים של צמחים מכל העולם. הגן מְטַפֵּחַ, מְגַדֵל ומְיַיצֵר זרעים של פרחי בר לגינה מזה 40 שנה, ביניהם מינים נדירים ומינים הנמצאים בסכנת הכחדה.

עובדי הגן הבוטני, יחד עם עשרות מִתְנַדְבים מכל רחבי המדינה, אספו מאות אלפי זרעים של פרחי בר הנמצאים בסכנת הכחדה. הזרעים נאספו, נוּקוּ ונֶאֶרְזו בכִ-12,000 שקיות על ידי המתנדבים. הגן הבוטני קורא לַציבור לקנות את הזרעים ולשתול אותם באֲדָנִיוֹת ובגינות הביתיות – ובכך לתרום לשימור הסביבה האקולוגית. כל הזרעים האלה נוֹבְטים בקלות, יש להם פריחה יפה והם חַסְכנֵי מים המַתאימים לכל גינה.

 

 

בתמונה: טבע ונוף. מראה כללי של הגן הבוטני בירושלים.