בארץ

ריבלין קורא לאזרחים לקיים את ההנחיות

ריבלין קורא לאזרחים לקיים את ההנחיות הנשיא ריבלין הצילום Avi Ohayon (לע"מ)

ריבלין קורא לאזרחים לקיים את ההנחיות

לא תִהיה הִזדמנות שלישית!

נְשיא המדינה ראובן ריבלין נָשָׂא אֶמֶש נְאוּם מיוחד לאוּמָה על רֶקַע התַחלואה הגוֹבֶרֶת בנְגיף הקורונה והסֶגֶר הכללי הצָפוּי להתחיל מחר.

"אֶזְרְחֵי ישראל, אני פונה אֲלֵיכֶם הערב, בְּעַרְבּוֹ של סגר שני על מדינת ישראל ואני מבקש שתִפתחו לִבְּכֶם אלַיי, אל דְבָרַיי. אני יודע, לא עשינו מספיק כהַנְהָגָה כדי להיות ראויים לִתְשׂוּמת לִבְּכם. סָמַכְתֶם עלינו, ואנחנו, אִכְזַבְנו", אמר הנשיא.

ריבלין אמר כי הוא מֵבין את תְחוּשַת המְבוּכָה והחֲרָדָה שרבים בציבּוּר הישְׂרְאלי מרגישים בעִקְבות הטיפול של הממשלה בהִתְפשטות הנְגיף.

מִתְנַצֵל 

"אני מבקש את סליחתכם על הִתְנַהֲלוּתִי כאן בבית הנשיא במַהֲלַך הסגר של יְמֵי הפסח. הִתנצלתי על כך בעבר, ואני עושה זאת שוב היום” אמר הנשיא והוסיף: "הבְּדִידוּת שלי איננה כואבת יותר מהבדידות של רבים מכם, שהִקְפַּדְתֶם כל כך על ההַנְחָיוֹת כְּרוּחָן וְכִלְשוֹנָן".

"אתם, אזרְחי ישראל, זַכֶּאִים לרֶשֶת הביטחון שהמדינה חַיֶיבת לְהַעֲניק לכם" אמר הנשיא. "מְקבלֵי ההַחלטות, משְׂרְדי הממשלה, ומְבַצְעֵי המדיניות, חַיָיבים לפעול אך ורק בשבילכם, כדי לְהַצִיל חיים, לְהָקֵל על התַחלואה ולְחַלֵץ את הכלכלה" הוסיף.

"אני מבין את התְחושה שכל אלה לא נעשו באופֶן מְסַפֵּק. והנה היום, אתם, אזרְחי ישראל, נֶאֱלָצִים לשלם פעם נוספת מחיר יקר" אמר, והוסיף: "אני שותף איתכם בתְחוּשוֹת הללו, ועם זאת, אני רוצה שנִזְקוֹף ראש ונַאֲמִין".

מודֶה ומַזהיר

הנשיא הוֹדָה לצְוָותִים הרְפואיים בבתי החולים, למד"א, לצה"ל ולמִתנדבים הנֶאֱבָקים בקורונה ובמַשְבֵּר. הוא פנה לרָאשֵי הממשלה, שָׂרֶיה ויועצֶיהָ, ואמר: "אֱמוּנוֹ של העם הזה יקר מפָּז. עלינו לעשות הכול כדי לְהָשִיב את הביטָחון האישי, הרפואי והכלכלי לאזרְחי ישראל. זו היא הזדמנות שנייה ואנחנו חייבים לְנַצֵח, שמא חֲלִִילָָה לא תהיה לנו הזדמנות שלישית".

"לצד השמירה על הביטחון האישי שלנו, עלינו לַחֲדוֹל מההַאֲשָמוֹת השִבְטיות, כאילו יש כאן מִגְזָר ה'אַחְרַאי' חלילה לַהֲפָצַת הנגיף" אמר ריבלין.

אין לנו ארץ אחרת

בסיום דבריו פנה הנשיא לאזרחי ישראל ואמר:

"אזרְחי ישראל, אינכם יכולים לְנַצֵח את הקורונה לבד, אבל אף אחד לא ינצח אותה בִּלְעֲדֵיכֶם. אני מַאמין בעם הזה, אני מאמין ביְכוֹלֶת שלנו לנצח. אני מבקש מִכֶּם: הַאֲמינו בַּיְכולת של העם שלנו לנצח. זו העֵת לְקַיֵים את ההַנחיות, לשמור על עצמנו ועל היקרים לנו, כי אין לנו ארץ אחרת, ואין לנו מדינה אחרת, ואין לנו עם אחר, ואין, אין לנו דרך אחרת.

מי יִתֵן ותהיה זו שנת בריאות, בריאות הלב, ובריאות הגוף".

הנשיא חָתַם את דבריו בברכה: "תִכְלֶה שנה וקִלְלוֹתֶיהָָ, תָחֵל שנה ובִרְכוֹתֶיהָ. לו יְהִי!"

בתמונה: הנשיא ראובן ריבלין. הצילום Avi Ohayon (לע"מ)