בארץ

טקס הדלקת המשואות

טקס הדלקת המשואות הצילום: ויקיפדיה

טקס הדלקת המשואות

חיבורים בחברה הישראלית

טקס הדלקת המשואות, הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות, צולם מראש בהר הרצל בירושלים, ללא קהל, וישודר באמצעי התקשורת ביום שלישי בשעה 19:45. 

הטקס השנה יעמוד בסימן חיבורים בחברה הישראלית.

 

הנה רשימת מדליקי 12 המשואות השנה, כמספר שבטי ישראל:

 

ריינה אביטבול ויסמין מזאוי

את המשואה ידליקו השתיים יחדיו כאות הוקרה למתנדבות ולמתנדבים מהדור הצעיר והוותיק המסייעים לצוותי ההצלה והרפואה במשבר הקורונה. ריינה, בת ה-92, מתנדבת למעלה משמונה עשרה שנים בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים.

 

עדי אלטשולר

אשת חינוך, חברה ועשייה, יזמית חברתית, מייסדת תנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו' לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים; ייסדה את פרויקט 'זיכרון בסלון' המאפשר לניצולי שואה לספר את סיפורם באלפי סלונים ברחבי הארץ ובעולם. 

 

אחמד בלאונה ויעל וילוז'ני-אזולאי

בלאונה הוא אח בכיר מצטיין בבית החולים פוריה שבטבריה, ממקימי מערך ניתוחי הלב בבית החולים ומראשוני המתנדבים לטפל בחולי נגיף הקורונה. יעל וילוז'ני-אזולאי היא האחות האחראית ביחידה למניעת זיהומים בביה״ח ברזילי באשקלון.

השניים ישיאו משואה בשם צוותי האחים והאחיות בבתי החולים ברחבי הארץ.

 

אוּרי כהן

מנכ"ל וממייסדי 'מסע ישראלי', תוכנית חינוכית המיועדת לבני נוער וחיילים ובה מפגשים המעצימים את תחושת השייכות של בני הדור הצעיר לחברה הישראלית.

 

הישאם איברהים

מפקד בית הספר לשריון, קצין מצטיין, בן העדה הדרוזית, המסמל את החיבור בין קבוצות ומגזרים שונים המשרתים בצה״ל. מתנדב שנים ארוכות במסגרות לאוכלוסיות מיוחדות. 

 

לורי פלטניק

את משואת התפוצות תשיא בטקס לורי פלטניק, רבנית, אשת חינוך, מייסדת ארגון "מומנטום". פועלת לחיזוק הזהות היהודית והקשר של קהילות היהודים בתפוצות לישראל. 

 

אלי בן שם

יו"ר ארגון 'יד לבנים', אביו של קובי בן שם ז"ל שנהרג באסון המסוקים. עוסק בהנצחת זכרם של חללי מערכות ישראל ובטיפול במשפחות השכולות.  

 

גליה רהב

פרופסור, מומחית למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא תל השומר. ניהלה את ההקמה של מערך הקורונה בביה"ח תל השומר. מובילה את המחקר הקליני בתחום. רהב, ילידת ירושלים, היא בת לניצולי שואה. אביה היה רופא הפרטיזנים.

 

ישראל אלמסי

מנכ"ל ארגון 'ידידים סיוע בדרכים', המפעיל כעשרים אלף מתנדבים המסייעים לאלפי אנשים לטפל בבעיות שנתקלים בהן בנסיעה בדרכים, בהן חילוץ פעוטות שנשכחים בכלי רכב. בימים אלה של התמודדות בהתפשטות נגיף הקורונה הארגון מסייע לקשישים ולמבודדים.

 

עידן רייכל

זמר ויוצר ישראלי. כתב את הלחן ללהיט הישראלי 'שבט אחים ואחיות'.

 

ציפי שביט

שחקנית, קומיקאית, סטנדיפסטית, כוכבת הילדים. 

 

חני ליפשיץ שליחת חב"ד בנפאל הודיעה למשרד התרבות והספורט כי לא תוכל להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות.

 

בתמונה: תזמורת צה"ל יוצרת מגן דוד בטקס הדלקת המשואות לכבוד יום העצמאות ה-66 למדינת ישראל. החלק האמנותי של המופע כולל תרגילי סדר של דגלני צה"ל היוצרים צורות מורכבות ומגוונות. (ויקיפדיה)