בארץ

פסטיבל 'דרום אדום' לא מִתקיים השנה

פסטיבל 'דרום אדום' לא מִתקיים השנה הצילום: ויקיפדיה

פסטיבל 'דרום אדום' לא מתקיים השנה

המְאָרְחִים לא בבית…

ברגע האחרון הֶחליטו מְאַרְגנֵי פסטיבל 'דרום אדום' לְבַטֵל השנה את רוב האֵירוּעים בפסטיבל שהיה אמור להתחיל ביום שישי. השנה תתקיים רק צַעֲדַת הכַלָנִיוֹת לזִכְרו של ראש מועֶצֶת 'שער הנגב' אופיר ליבשטיין, שנִרְצַח ב-7 באוקטובר בקיבוצו כפר עזה.

פסטיבל 'דרום אדום' מִתקיים בצִפון הנֶגֶב הָחֵל משנת 2007 בחודשים ינואר-פברואר, שבהם הכַּלָנִיוֹת בשיא פְּרִיחָתָן. הפסטיבל מושֵך אליו בכל שנה אַלפֵי מְטיילים מכל רַחבֵי הארץ, שבאים לֵיהָנוֹת מהנגב הפורח, מהמִפְגשים עם תושָבֵי האֵזור ומפְּעילויות לכל המשפחה.

הביטול בא בְּעִקְבוֹת הבִּיקורֶת מצד תושבי האזור, שאמרו שלא יִיתָכֵן שאורחים יְטַיְילו ויקַיימו פיקניקים במקום שהתושָבים שלו מְפוּנִים מבתיהם או חטופים בעזה…  

בר חפץ, תושב קיבוץ נירים כתב: "הכלניות חזרו, וגם דרום אדום. אל תבואו לבקר. חֶבֶל ארץ זה הוא חֶבֵל ארץ שהתושבים שלו פְּלִיטִים באַרְצָם, שהיִישוּבים שבו נְטוּשִים ושְׂרוּפִים. לעשות כאן פיקניק, זה כמו לעשות מסיבה בבית של שכן שנמצא בטיפול נִמְרָץ בבית חולים. זה לִפְלוֹש למקום כשהמְאָרְחִים אינם, שלא לדבר על אלה שלא יִתְאַפְּקוּ ורק ירצו לראות את המִיגוּנִית, או את הבתים השרופים בקיבוצים. זה הבית שלנו והפעם אנחנו לא מַזְמִינִים. תעשו טובה, ותבואו לכאן רק אחרי שהם יחזרו הביתה".

הצילום: ויקי מסע

 

בתמונה למעלה: מרבד כלניות אדומות נרחב ביער שוקדה, 5 בפברואר 2012, ע"י Flickr, תחת רישיון

בתמונה למטה: רכיבה על אופניים ליד מרבדי הכלניות בקיבוץ בארי, ע"י עמוס גיל גן-שמואל, תחת רישיון