חדשון לילדים

ארץ ישראל שלי יפה וגם פורחת

החורף הישראלי צובע את המדינה שלנו בירוק ובצבעים נוספים של פרחי בר יפים. במקומות רבים בארץ אפשר לראות את פריחת הכלניות, הרקפות, הנרקיסים ופרחי החורף. זה הזמן לטייל בנוף אך לא לקטוף.

החל בסוף השבוע הקרוב (31.1) יתחיל בצפון הנגב פסטיבל "דרום אדום", לכבוד הכלניות שפורחות באזור ומכסות אותו במרבדים אדומים.

הפסטיבל המתקיים בפעם ה-14 יִימָשך חמישה סופי שבוע רצופים. האירועים יתקיימו במקומות שונים באזור והם כוללים טיולים, פעילויות בטבע, מופעי מוזיקה ועוד. האירוע המרכזי, צעדת הכלניות על שם הזמרת שושנה דמארי, יתקיים בשבת 9.2, ובשבוע שאחריו מוזמן הציבור ל"מרוץ הכלניות". 

פעילויות נוספות: ביקורים במשתלות, ביקבים ובמחלבות, שווקים וירידים עם תוצרת מקומית, משחקי ניווט בטבע, מופעי קרקס בגן הלאומי אשכול, תפריטים מיוחדים במסעדות האזור ועוד ועוד.

כמה נעים לדעת שהצבע האדום בנגב הוא לא רק סיסמת התרעה הקוראת לתושבים להיכנס למרחבים המוגנים אלא צבע הפריחה וקריאה לטייל בטבע. וכמה חשוב לבוא לאזור ולפרגן לתושבים שמתמודדים עם רקטות ובלוני תבערה.

פרטים נוספים באתר הרשמי של הפסטיבל: daromadom.habsor.co.il

 

שימו לב!

רוב שמות הצבעים בעברית הם במשקל אחד: אדום, כחול, שחור, ירוק, ורוד, צהוב, אפור, סגול, כתום. יוצאים מהכלל הם הצבע הלבן והצבע החום וגם התכלת.

 

בתמונה: אדום, ירוק וצהוב על רקע העצים השרופים. יער שמחוני ליד קיבוץ נחל עוז בשבוע שעבר