חדשון לילדים

הכנסת ה-23: חברי הכנסת נשבעו אֱמוּנִים

הצילום: ויקיפדיה

ביום שני הוּשבעה הכנסת ה-23. זאת הפעם השלישית במהלך השנה האחרונה שבה נערך טקס השבעה של חברי כנסת.

את הטקס פתח הנשיא ראובן ריבלין. ריבלין קרא לחברי הכנסת להקים ממשלה: "אזרחי ישראל מוּתשִׁים מִמעַרְכוֹת בחירות שמחייבות אותנו לחדד את ההבדלים בינינו. אנחנו מְחַכִּים לימים שבהם נשוב לעסוק במכנה המשותף, בשותפוּת הגוֹרָל של כולנו שבאה לידי ביטוי בצורה ברורה כל כך גם במשבר הנוכחי. העם בישראל תמיד ידע להתוַוכֵּח, אבל הוא עייף ומוּדאג עכשיו. אנחנו זקוקים למנוחה, לריפוי", אמר הנשיא. 

ההַשְׁבָּעָה נערכה בְּמַתְכּוֹנת מצומצמת בצֵל משבר הקורונה. בדרך כלל בטקס זה מזמין נשיא המדינה את יו"ר כנסת לְהַצְהִיר אֱמוּנִים ולוֹמַר "אני מתחייב לשמור אֱמוּנִים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שְׁלִיחוּתִי בכנסת". יושב ראש הכנסת  קורא בפני 120 חברי הכנסת את נוּסח הצהרת האמונים, ואלה קמים בזה אחר זה ואומרים: "מתחייב/ת אני". אבל ההשבעה לכנסת ה-23 נערכה במתכונת מצומצמת לאור הַהַנְחָיוֹת של משרד הבריאות האוסרות הִתְקַהֲלוּת של יותר מעשרה אנשים בכל מקום.

הַצְהָרוֹת הָאֱמוּנִים הראשונות היו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בנימין גנץ, שהיו הַנוֹכְחִים היחידים, מבין חברי הכנסת, בנאומו של נשיא המדינה. מיד אחריהם נכנסו לאולם מליאת הכנסת יֶתֶר חברי הכנסת, והם הצהירו אמונים ב-40 סְבָבִים נפרדים – שלושה חברי כנסת בכל פעם.

מוקדם יותר, הֵטִיל נְשיא המדינה את מְלֶאכֶת הַרְכָּבַת הממשלה על יו"ר כחול לבן בני גנץ לאחר שהִשיג את הַמְלָצָתָם של 61 חברי כנסת. ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו זכה לתמיכת 58 ח"כים.

 

נשבעו אֱמוּנִיםנשבעו שיהיו נאמנים ומסורים (למדינת ישראל).

מוּתשִׁים – עייפים.

יו"ר – יושב ראש (ראשי תיבות).

הִתְקַהֲלוּת – התאספות, התקבצות של קהל, של אנשים רבים.

הַצְהָרוֹת – הודעות רשמיות שיש בהן התחייבות חוקית.

ח"כיםחברי כנסת (ראשי תיבות).