חדשון לילדים

התלמידים, האַצות והפתרון לרעב העולמי

 

אבקה של האצה ספירולינה (ויקיפדיה)

ספּירוֹלִינָה היא אַצָה (מעין "צמח מים"), המשמשת מקור תזונתי לבני אדם, לדגים ולחיות. הספּירוֹלִינָה עשירה בחלבונים, ויטמינים ומינרלים רבים.

תלמידי תיכון מגימנסיה הרצליה בתל־אביב ומתוכנית המצטיינים במכללה האקדמית תל־חי יצרו קְרֵקרים עשירים באַצה מסוג ספירולינה, כדי לְהָזִין את הילדים הרעבים באפריקה.

הכול התחיל במהלך שיעור שבו שאל מנהל גימנסיה הרצליה, ד"ר זאב דגני, את התלמידים כיצד יוכלו לסייע להתמודד עם בעיית הרעב העולמי. מכאן המשיכו התלמידים לחקור את הנושא. הם למדו בעזרת אנשי מקצוע על הספּירוֹלִינָה כפתרון מזין לאפריקאים, ואף הקימו בריכות לגידול הספּירוֹלִינָה בבית ספרם. לאחר שרכשו את כל הידע הדרוש העבירו אותו למדינות אפריקה.

במהלך השנה האחרונה נסעו משלחות של תלמידים לאתיופיה, לקוֹנְגוֹ ולאוּגַנְדָה, שם הם העבירו לארגונים שונים את הידע שרכשו, וסייעו בתהליך הפקת הספירולינה.

"הצטרפתי למשלחת שיצאה השנה לאתיופיה", סיפרה מיקי סביר־קדמון, תלמידת כיתה י"ב בגימנסיה. " שָׁהינו שם שבוע והמפגש היה מרתק ומרגש. חלקנו איתם את הידע שלנו כדי שהם יוכלו להעביר את הידע הזה הלאה לתושבי המקום. זה נעים לדעת שאנחנו עושים משהו שיכול לסייע להתמודד עם בעיית הרעב באפריקה".