חדשון לילדים

יום הזיכרון לשואה ולגבורה

יום הזיכרון לשואה ולגבורה מצוין מדי שנה בכ"ז בניסן.

השנה, במסגרת המֵיזָם המוזיקלי שם עולם 2019 בהובלת אביב גפן, מוּפָץ לציבור אלבום דיגיטלי הכולל 10 שירים, המבוססים על שירים וסיפורים שנכתבו בגטאות ובמקומות מסתור במהלך השואה. מטרת המיזם היא להנחיל את השואה לדור העתיד.   

נועה קירל, אחת מהמשתתפות במיזם, הִשיקה חַדְשִׁיר (סִינְגֶל) חדש בשם "אימא שלי". השיר הוא על סיפורו הנורא של הילד מארק פוגלגרן, שנלקח מגטו לודג' למחנה ההשמדה חֶלְמְנוֹ בספטמבר 1942, ונרצח שם בגיל 10. אימא שלו, בלומה, כתבה ביומנה על ההרגשה שלה לאכזב את הילד שלה ועל חששה שלא תוכל להגן עליו, מכיוון שהייתה חולה. ואכן היא צדקה.

על ההשתתפות במיזם סיפרה נועה קירל: "השיר מספר על הקשר בין אימא לבן בתקופה הקשה ביותר של העם היהודי, תקופת השואה. בתור נערה צעירה שמחוברת לאימא עד מאוד, קל לי להתחבר לקשר של הילד אל אימו בשיר אך לעולם לא אצליח להבין את גודל הזוועות שחוו. רבים מבני משפחתי, משפחת קירל, נספו בשואה והנושא מאוד קרוב לליבי".

 

 

 

 

הידעתם?

חַדְשִׁיר (סִינְגֶל) הוא תקליט או תקליטור ובו שיר אחד. זמרים נוהגים להפיק חדשיר מתוך תקליט העומד לצאת לאור ולתתו לשַׁדָּרים להשמעה ברדיו. המילה חדשיר היא הרכב של 'חד' (=אחד) ו'שיר' וכן נרמזת בה המילה 'חדש'.