צבא וביטחון

צה"ל מַצִיג ביום העַצְמָאוּת

צה"ל מַצִיג ביום העַצְמָאוּת הצילום: MILNER MOSHE לע"מ

צה"ל מַצִיג ביום העצמאות

מַטָס, מַשָט ומִפְגַן צְנִיחָה

צה"ל מקיים ביום העצמאות מַטַס אֲווִירִי, מַשַט יַמִי ומִפְגַן צְנִיחָה ופותח אחדים מהבסיסים לביקור.

חֵיל הָאֲווִיר

המטס המַסוֹרְתִי של יום העצמאות יִכְלוֹל השנה גם כְּלֵי טַיִס של חֵילוֹת אֲווִיר זרים: היווני, הפולני, הבריטי, האוסטרי והאיטלקי.

במטס יִקְחוּ חלק גם מְטוֹסִים אֶזְרָחִיים: של חברת 'אַרְקִיעַ', של חברת 'אל על', של יְחִידַת הכִּיבּוּי האֲווִירִית של המשטרה ומַסוֹקִים מִשטרתיים.

כְּמִדֵי שנה, גם השנה יִיפָּתְחו ביום העצמאות לצִיבּוּר הרחב בְּסִיסֵי חֵיל האוויר בתל נוף, רמת דוד, ביה"ס הטכני, חצרים ועובדה.

הצילום: AVI OHAYON לע"מ

חֵיל הַיָם

במקביל למטס, יֵיעָרֵך גם מַשָט שיכלול כְּלֵי שַיִט מסוגים שונים. בחוֹפֵי תל אביב והרצליה יִצְטָרְפוּ לספינות חיל הים גם יאכטות אֶזְרָחִיוֹת.

לוֹחֲמִים יִצְנְחוּ בקרבת החוף כחלק מהמשט, ובהם גם לוֹחֲמֵי שַייֶטֶת 13 שיעלו על כלי השיט ויַפְלִיגוּ איתם לחוף. המשט יחל בשעות הבוקר ויעבור מחופי חיפה דרך תל אביב ואשדוד ועד לחופי אשקלון. משט יֵיעָרֵך במקביל במִפְרץ אילת.

בְּסיס חיל הים באילת יִפְתַח את שְעָרָיו לציבור.

הצילום: אופיס

מְִפגַן צְנִיחָה

השנה יִתְקַייֵם גם מִפגן צניחה. כ-100 מְפַקְדִים ולוחמים בעבר ובהווה יִצְנְחו בשלוש נְקוּדוֹת מרכזיות: חוף דדו בחיפה, חוף גורדון בת"א והטַייֶלֶת בטבריה. במוֹקְדִים אלה ומעל העיר ירושלים, יעבור גם הצֶווֶת האווירובטי של חיל האוויר.

הצילום: HARNIK NATI לע"מ

 

פרטים נוספים על המטס, המשט, מפגן הצניחה והבסיסים הפתוחים לקהל ביום העצמאות אפשר למצוא באתר צה"ל.

 

בתמונה העליונה: מפגן אווירובטי של חילות אוויר מרחבי העולם, מול חופי העיר תל אביב, לכבוד שנת היובל למדינת ישראל. (MILNER MOSHE לע"מ)

בתמונה השנייה: יום העצמאות השישים למדינת ישראל. בצילום: נשיא המדינה שמעון פרס, ראש הממשלה אהוד אולמרט ושר הביטחון אהוד ברק בצילום משותף עם חיילי צה"ל מצטיינים בבית הנשיא בירושלים. מעליהם חולף מטס חיל האוויר. (AVI OHAYON לע"מ)

בתמונה השלישית: משט חיל הים (אופיס)

בתמונה הרביעית: מפגן צה"ל ביום העצמאות ה-40 למדינת ישראל. בצילום: צנחן צונח לאחר צניחה חופשית במרכז איצטדיון הכדורגל, בעיר רמת גן. (HARNIK NATI לע"מ)