צבא וביטחון

דְבַר המְפַקֵד:

דְבַר המְפַקֵד: תא"ל דן גולדפוס (ויקיפדיה)

דְבַר המְפַקֵד:

"מִדַם ליבו של לוחם אני מבקש…"

מְפקד אוגדה 98 תא"ל דן גולדפוס, המְפקד על הפעולה בחאן יונס, נָשָׂא הַצְהָרָה מְרַגֶשֶת ואַמִיצָה מול המַצְלמות היום. תא"ל גולדפוס נָשָׂא נְאוּם שהוּכַן מֵרֹאש ועבר, כַּמְקוּבָּל, דרך עיניהם של אנשי דובר צה"ל. אחריהם הוציא מכיסו דַפִּים שכתב ללא יְדיעת אנשי דובר צה"ל וקרא מִתוֹכָם, בין השְאר:

אני מבקש

 

"אני מבקש בהִזדמנות הזו לִפְנות למַנהיגים שלנו. מכל הצְדדִים. ואני מְקַוֶוה שיוכלו למצוא זמן לְהַקְשִיב לליבו של לוחם. לליבו של לוחם שנִלחם מה-7 באוקטובר ביום שבת האָרוּר ומאז לא הִפְסַקְתי להילָחם. מאז לא הִפסקתי לִשְלוחַ לוחמים וללכת איתם לְעבר האש.

אנחנו נלחמים. אנחנו לא מִתְעַיְיפים. אנחנו נְחוּשים לְנַצֵחַ".

גולדפוס פָּנָה למנהיגים: "אנחנו אנשי הצבא לקחנו בעבר אַחְרָיוּת על כל מה שעשינו. אנחנו מרכינים ראש לנוכח הכישלון ב-7 באוקטובר, אבל בַּד בְּבַד ממשיכים קדימה. אבל אתם חַיָיבִים להיות רְאוּיִים לנו, לאותם לוחמים שקִיפְּחו את חייהם.

תְוַודְאוּ שכולם לוקְחים חֵלֶק. אתם חייבים לוודא שלא נחזור ל-6 באוקטובר, ושכל המַאֲמָץ לא היה לַשָוְוא. תשימו את זה לעצמכם כל יום בראש. בכל יום ובכל שעה.

מִדַם ליבו של לוחם אני מבקש מכם להיות מְאוּחָדים ולִדְחוק את הקִיצוֹן ולְאַמֵץ את הבְּיַחַד והמְחַבר. אנחנו בשְׂדֵה הקְרָב מצאנו אותו ולא מִתְכַּוְונים לְוַותֵר עליו".

דובר צה"ל הודיע כי הדברים שנֶאֶמְרו על ידי מְפקד אוגדה 98 תת-אלוף דן גולדפוס בסוף הצהרתו "לא אוּשְרו עם מְפַקדָיו", וכי הוא יְזוּמַן לבֵירוּר.

 

בתמונה: תא"ל דן גולדפוס בטקס סיום תפקידו כקצין חי"ר, יולי 2021, ע"י דובר צה"ל, תחת רישיון