צבא וביטחון

הרמטכ"ל ביום ה-27 למלחמה:

הרמטכ"ל ביום ה-27 למלחמה:

הרמטכ"ל ביום ה-27 למלחמה:

לוחמֵי צה"ל מְכַתְרִים את העיר עזה

הרמטכ"ל רב אלוף הרצי הלוי ערך היום תִדְרוּך לכַתָבים בבְסיס חֵיל האוויר פַּלְמחים, ביום ה-27 למלחמה.

הרמטכ"ל הִכְרִיז שעזה מְכוּתֶרֶת. הוא הִזְהִיר את נסראללה: "רוב חיל האוויר עָרוּך לתְקוף בזירוֹת אחרות".

"המַטָרות שלנו ברורות", אמר: "לְפָרֵק את ארגון חמאס ולהחזיר את החֲטוּפים". "נעשה הכול כדי לְהָשִיב הביתה כמה שיותר חטופים", הִבְטִיח.

על הכנסת דֶלֶק לרְצועה אמר הלוי: "לא הכנסנו עַד כֹּה דלק לרצועה".

"אנו נלחמים בשם קְדוּשַת החיים מול אויֵב שחָרַט על דִגְלו מָוֶות וחוּרְבָּן", אמר הרמטכ"ל, והוסיף: "צה"ל מיום הקמתו לא פועל לפגוע בחַפִּים מפֶּשַע".

עוד אמר: "אני מבקר הרבה אצל הכוחות בשטח, פגשתי אנשי מילואים שהגיעו מכל העולם, חיילים צעירים שסיימו בזה הרגע את ההַכְשָרָה ומְפַקדים רבים. אני גֵאֶה מאוד לעמוד ברֹאשם ויודע שיש למדינת ישראל ועם ישראל על מי לִסְמוך".

"רוּחָהּ של החברה הישראלית וצִדְקַת הדֶרֶך מְלַווֹת אותנו וזה מורגש מאוד וחשוב מאוד. למלחמה הזו מחיר כואב וקשה. זה חֵלֶק בִּלְתִי נִפְרָד מהבטחת ביטחוננו כאן. אִיבַּדנו מִטובֵי בנינו כאן, ועם הרוח והזיכָּרון שלהם נמשיך וננצח".

בסיום דבריו אמר רא"ל הלוי: "אנחנו נלחמים על הזְכוּת שלנו ושל הדורות הבאים לחיות כאן במוֹלֶדֶת. זה הבית שלנו. אין לנו ארץ אחרת. אל מול הרוע המוּחְלָט נִילָחם כלוחמים עם מַצְפֵּן עֶרְכִּי חַד. נוֹבִיל את הלחימה הזו לאור המטרה, ולרגע לא נשכח עבוּר מה נלחמים – ילד שרוכב על אופניים בקיבוץ, זוּג בחוּפָּתוֹ, ההורים שלנו ועוד".

 

 

 

 

בתמונה: ראש המטה הכללי של צה"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, ע"י דובר צה"ל, תחת רישיון