מורשת

מִתְכּוֹנְנִים לחגיגות ה-70 לישראל 

מִתְכּוֹנְנִים לחגיגות ה-70 לישראל  לוגו חגיגות ה-70 למדינה

מתכוננים לחגיגות ה-70 לישראל     

70 שעות של חגיגות, ועוד

במסיבת  עיתונאים, שנֶעֶרְכָה ב'יד לשיריון' בלטרון, ב – 15 בינואר חָשְׂפָה שרת התרבות מירי רגב את נושא חגיגות ה-70 למדינת ישראל ואת הלוגו של החגיגות. הם נִבְחֲרוּ מתוך מאות הַצָעוֹת שהִגִיעו למשרד התרבות מהצִיבּוּר.

הנושא שנִבחר הוא 'מוֹרֶשֶת של חַדְשָנוּת' והלוגו שנבחר הוא הלוגו שהִצִיעָה חברת 'טרגט מרקט'. הלוגו כולל מגן דוד בצבע כחול לבן ובתוכו המספר 70. אֲלֵיהֶם מִצְטָרֶפֶת המילה ישראל הכתובה בכתב סת"ם. מהמספר 70 'יוצאים' פיקסלים המְסַמְלִים נֶצַח ו'אין סוף'.

במסיבת העיתונאים חשפה השרה גם את תוכנית החגיגות לארבעת הימים הראשונים של אֵירוּעֵי הולדת המדינה: המדינה תערוך אירועים הֲמוֹנִיים שיימשכו 70 שעות. לאורך כל השנה ייערכו אירועים נוֹסָפִים.

לשאלה האם ייערך גם מִצְעָד צְבָאִי, ענתה השרה כי פָּנְתָה בנושא זה לשר הביטחון אביגדור ליברמן, והשר הבטיח לִשְקוֹל את הנושא ולתת תשובה בקרוב.

החגיגות יחלו ביום רביעי בטֶקֶס הַדְלָקַת המַשׂוּאוֹת בהר הרצל בירושלים. לאחר מכן יחלו אירועי '70 השעות' בכל רחבי המדינה.

האזרחים יוכלו לְהִתְחַבֵּר לאוּלְפָּן מְיוּחָד ולשיר שיר מְשוּתָף המוּקְדָש למדינה. ייערך מוֹפע זיקוקין די-נור שעתיד למלא את כל שמי המדינה באורות צבעוניים.

בשעות הערב תתקיים במקומות רבים מסיבת חוף עֲנָקִית ופתוחה לכל הציבור שתִימָשֵך עד שעות הבוקר. בּמַקְבִּיל יִתקיימו הבָּמוֹת המַסוֹרְתִיוֹת שאותן מקיימות הרָשוּיוֹת המקמיות בכל שנה.

ביום שישי יֵיעָרכו אֵירוּעים לציון ה' באייר. בשעה ארבע אחר הצהריים תוּשְמַע בכל עיר הַכְרָזַת המְדִינָה ואחריה יֵיעָרכו הרקדות המוניות. חגיגות יום שישי יסתיימו בהדלקת נרות שבת המונית.

במוצאי שבת יסתיימו 70 השעות של החגיגות באירוע  פַּסְקוֹל של המדינה'. יְשוּדְרוּ בו דואטים של זמרים אהובים, בהם זמרים שהלכו לעולמם.