מורשת

מַסַע ה-70 יָצָא לדרך

מַסַע ה-70 יָצָא לדרך

מַסַע ה-70 יָצָא לדרך

מתל חי ומאילת – לירושלים!

ביום שני השבוע יצא לדרך מַסַע ה-70 הנֶעֱרָך לְרֶגֶל יום העַצְמָאוּת ה-70 של מדינת ישראל.

טִקְסֵי הפתיחה של המסע הִתְקַייְמוּ בְּמַקְבִּיל בתל חי ובאילת והצוֹעֲדִים החלו את דַרְכָּם לְכִיווּן ירושלים. ביום ראשון, 15 באפריל, יִיפָּגְשוּ הצועדים משני המסעות באֵירוּעַ בקסטל, ומִשָם יִצעדו יַחְדָיו לירושלים. המסע יִסְתַייֵם ביום שני, 16 באפריל, בשעה 23:00 ברַחֲבַת הכותל המערבי בירושלים.

באירוע בתל חי, שהתקיים בְּמַעמַד נְשיא המדינה ראובן ריבלין, הִשתתפו כ-1,000 חיילים, חֲנִיכִים במְכינות צְבָאִיוֹת, סטודנטים, בְּנוֹת שֵירוּת, תלמידים, חֲנִיכֵי תנועות נוער ונְציגי מִשְפָּחוֹת שַכּוּלוֹת. הנשיא הֶענִיק את דֶגֶל המסע לצֶאֱצָאֵי לוחמי קְרַב תל חי.

 

האריה השואג , תל חי (ויקיפדיה)

אירוע הפתיחה של המסע הדרומי התקיים ליד פֶּסֶל דגל הדיו באילת. הטקס החל בְּהַגָעַת דגל הדיו המְשוּחְזָר, שעליו חתימותיהם של 70 לוחמים שלחמו בקרבות תש"ח, וביניהם לוחמי מִבְצַע 'עובדה' שהשתתפו בכִיבּוּש אילת. הדגל הגיע דרך הים על שתי סְפִינוֹת של חיל הים. נְצִיגֵי צה"ל יחד עם לוחמי תש"ח ונציגי משפחותיהם העניקו אותו לדוֹר הצעיר.

דגל הדיו (ויקיפדיה)

פסל הנפת הדגל במלחמת העצמאות באילת הצילום: ויקיפדיה

"מסע השבעים נוֹעד כדי לצעוד, לדבר, לְהִתְחַבֵּר", אמר הנשיא ריבלין. "זו הדרך הנכונה להכיר את ארץ ישראל ואת עם ישראל – לְהַעפִּיל אל ההרים, לַחֲצוֹת עֲמָקִים לצעוד כָתֵף אֶל כָּתֵף ולדבר. דַווְקָא בימים של שֶסַע, פִּילוּג וקוֹטְבִּיוּת חשוב שנצעד יחד", הוֹסִיף הנשיא.

פְּרָטִים על המסע ועל האפשרויות לצעוד  – באֲתַר מסע ה-70.