מורשת

מַנְהִיגֵי העולם מברכים לרגל ראש השנה

מַנְהִיגֵי העולם מברכים לרגל ראש השנה בית כנסת בטהרן (ויקיפדיה)

מַנְהִיגֵי העולם מברכים לְרֶגֶל ראש השנה

מוושינגטון ועד מוסקבה וטהרן 

מַנְהִיגֵי העולם פִּרְסְמוּ בערב החג את אִיחוּלֵיהֶם לעם היהודי לרגל השנה החדשה.

נְשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "מלניה ואני מאחלים לכל היהודים שנה טובה ושולחים את בִּרְכוֹתֵינוּ החמות לכל מי שחוגג את ראש השנה ומְצַייֵן את תְחילת הימים הנוֹרָאיִם".

עוד כתב הנשיא: "בראש השנה מציינים את תחילת השנה על פי האמוּנה היהודית, וקולו של השופר שנשמע למֶרחקים ארוכים מסמל עבורֵנו שהִגִיעָה העֵת לְהִתְבּוֹנְנוּת פְּנִימִית ולִתשובה. לצד התפילות והמנהגים המַסוֹרְתִיים, יהודים ברחבי העולם יַעַרְכו בעֲשֶׂרֶת הימים הקרובים חֶשבון נֶפֶש בניסָיון להעמיק את קִשְרֵיהֶם עם הבורא.

היום אנחנו מְקַדְשים את חֲשיבות חופש הדת ומבקשים מהאֵל לברך את המשפחות היהודיות בארצות הברית ובעולם כּוּלוֹ. למרות כל הקְשָיִים שהעם היהודי עבר לאורך השנים – החוֹזֶק והעַקְשָנוּת שלו ממשיכים לְהַווֹת לכולנו הַשְרָאָה גדולה. מלניה ואני מתפללים שהאל יִתֵן לנו בימים הקרובים שַלְווָה, אהבה ורַחֲמִים. אנחנו מאחלים שנה טובה לכל החוגגים".

גם בתו של הנשיא איוונקה טראמפ פרסמה ברכה קצרה בחשבון הטוויטר שלה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נפגש כמִדֵי שנה עם רַבָּהּ הראשי של רוסיה, ברל לזר, ופרסם את האיגרת המַמְלַכְתִית לכבוד החג בעיתונות הממלכתית.

וכך כתב פוטין: "הנשיא שולח את מֵיטַב האיחולים ליהודי רוסיה לרגל אחד החגים הקְדושים ביותר בלוח השנה היהודי".

עוד כתב פוטין: "ראש השנה מְסמל את הטיהור המוּסרי עבור היהודים, ובימים אלה עורכים את חשבון הנֶפֶש על השנה האחרונה ומְגַבְּשִים את התוכניות לקראת העתיד לבוא".

פוטין שִיבַּח את ארגונֵי הדת היהודיים ברוסיה ואמר כי הם "נוטלים חלק פָּּׂעיל בחיֵי המדינה, בולטים במעשי צְדקה ומובילים פרויקטים בתחום החינוך וההשכלה, לצד הַקְנָייַת המַסוֹרֶת הרוּחנית העתיקה של תרבות אבותיהם".

בסיום דברי ברכתו כתב פוטין: "הקְהילות היהודיות תורמות תרומה חשובה להרחבת השִׂיחַ בין הדתות ולחיזוק היְדידות אֲרוּכַּת השנים של עמֵי רוסיה. מאחל לכם בריאות טובה, אוֹשֶר, עוֹשֶר ושִׂמחת חג".

נשיא צרפת עמנואל מקרון הִגִיעַ ביום חמישי לבית הכנסת הגדול בפריז יחד עם הנשיא לשעבר ניקולא סרקוזי, נשיא הסנאט וראש העיר. את פְּניהם קיבלו בְּכִירֵי הקהילה היהודית. מקרון הוא הנשיא הצרפתי הראשון שהשתתף בטקס המַסוֹרְתִי שלפני ראש השנה בזמן כְּהוּנָתוֹ כנשיא.

ראש ממשֶלֶת בריטניה תרזה מיי צִייְצָה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי היא רוצה "לאחל לכל היהודים ברחבי המַמְלָכָה המְאוּחֶדֶת חג שמח ושנה טובה. עם תחילת השנה היהודית החדשה אני רוצה לְהַבִּיעַ פעם נוסֶפֶת את מְחוּיָבוּתִי הבִּלְתִי-מִתְפַּשֶרֶת לקְהילה היהודית בימים אלה ובשנים הבאות", בִּרְכַּת ראש ממשלת בריטניה.

ברכה הִגִיעה גם מטהרן: שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונות מבתֵי כנסת באיראן. "עם שְקיעת החמה אני רוצה לאחל לכל אֶזְרְחֵי איראן היהודים ולעם היהודי בכל העולם שנה טובה, שנת שלום והרמוניה", כתב זריף.

אמן, כן יְהִי רצון!