באולפן

אביגַיִל מְחַכָּה לצוּרִיָה

אביגַיִל מְחַכָּה לצוּרִיָה

אביגַיִל מְחַכָּה לצוּרִיָה

ולומדת עברית באולפן

אביגיל דון (22) נולדה בבואנוס איירס ארגנטינה והייתה חלק מקהילת "אחדות ישראל" בראשות הרב דניאל אופנהיימר.

היא למדה בבית הספר הדתי "יוסף קארו" ושם רכשה את הבסיס לשפה העברית. בנוסף, אחרי התיכון הייתה ב "שנת מדרשה" בארץ (שנה שבה הבנות מגיעות למדרשה דתית בארץ לחיזוק לימודי היהדות).

את צוריה גרינפלד מרעננה (25) היא הכירה לפני כשנה כשעבדה כקומונרית בתנועת הנוער "בני עקיבא" בארגנטינה. הוא היה שליח בקהילת "LA CASA" בבואנוס איירס ש"בני עקיבא" הם חלק ממנה.

אחרי כחצי שנה של היכרות צוריה חזר לארץ מהשליחות ואביגיל החליטה לעלות לישראל.

אביגיל באה לארץ כדי להכיר את המשפחה של צוריה ולהתארס. שניהם נסעו יחד לארגנטינה כדי לערוך מסיבת אירוסין גם שם, עם המשפחה המורחבת של אביגיל והחברות שלה שם.

אחרי האירוסין אביגיל עלתה לארץ, וחודש וחצי לאחר מכן, בחודש אוגוסט האחרון, הם התחתנו בישראל.

הזוג הצעיר החל לבנות את ביתו ביישוב עלי שבשומרון.

כחודש וחצי אחרי החתונה פרצה המלחמה, ומאז – החתן הטרי צוריה, שקיבל צו 8 למילואים, משרת בחטיבת גבעתי ונמצא אי שם, רחוק מהבית.

לאביגיל, הכלה הצעירה, אין משפחה בישראל, וכדי שלא תישאר לבד בבית, היא עברה מהיום הראשון של המלחמה לגור ברעננה אצל ההורים של צוריה. הם קיבלו אותה באהבה לביתם.

לא קל לאביגיל. קשה להיות בבית, לדאוג ולחשוב על הבעל שנמצא בחזית.

במקום לשבת בבית ולדאוג –  היא החליטה לעשות מעשה:

אביגיל צריכה לשפר את העברית שלה כדי להתקבל לעבודה, ולכן היא החליטה להירשם לאולפן רעננה. מתחילת נובמבר היא תלמידה בכיתה הגבוהה באולפן עם המורה יעל.

אולפן רעננה קיבל את אביגיל בזרועות פתוחות ובחום. אביגיל אומרת שבשעות הבוקר, כשהיא באולפן עם החברים העולים מכל העולם, היא מרגישה עטופה, ושוכחת במקצת מהדאגות… 

היא אומרת שבעזרת האמונה החזקה שלה וראיית הטוב היא מרגישה סוג של שליחות  בלימוד העברית.

אביגיל מבינה את החשיבות שבשירות המילואים של בעלה להגנה על מדינת ישראל ולהמשך לדורות הבאים. היא מרגישה גאווה גדולה בשירות זה, ומאחלת לכל החיילים לשוב הביתה לשלום, וכמובן מתגעגעת מאוד לצוריה….

 

אביגיל וצוריה מאורסים

 

אביגיל וחברתה ויקטוריה בכיתה באולפן רעננה