באולפן

ישראל בְּעֵין המצלמה

ישראל בְּעֵין המצלמה

ישראל בעֵין המצלמה

עולים מְצַלְמִים

מוזיאון העם היהודי בבֵית התפוצות מקיים מדי שנה תַחֲרות צילומים בין-לאומית – עדשה יהודיתשבה מתבקשים המִשְתַתַפים לצלם תמונה בהַשְרָאַת הכּוֹתֶרֶת: "הקשר שלי לעם היהודי".

תלמידי אולפן רעננה במרכז הקליטה ביוזמת מחלקת הקליטה בעיריית רעננה התבקשו גם הם להשתתף בפרויקט המיוחד הזה. לפרויקט נִבְחֲרָה הכיתה של המורה נירה בורוכובסקי. את התלמידים לִיווָה מקרוב בהִתְנַדְבות הצלם המִקצועי דורון בכר.

בְּמִסְגֶרֶת הפרויקט ביקרו התלמידים במוזיאון "בית התפוצות", קיבלו הַדְרָכָה בצילום וצילמו תמונות בהשראת הנושא.

בשבוע שעבר התקיים באולפן אֵירוּעַ פתיחת תַעֲרוכה שבה 28 צילומים שנבחרו מעשרות צילומים שצילמו העולים. תלמידי האולפן סיירו בתערוכה ובחרו את שתי התמונות הטובות בעיניהם. הם כתבו את שמות התמונות שבחרו על פְּתָקִים והכניסו את הפתקים "לקלפי". בסוף היום נספרו הפתקים והנה התוֹצָאוֹת:

במקום הראשון נבחרה התמונה 'אני בוטח בך' של מרקוס הומסקי, תלמיד מברזיל;

 

אני בוטח בך

במקום השני זכו שני צילומים: 'על פי ה' ביד משה' של דניאל כהן, עולה מברזיל, ו'הכול בסדר טודו בום' של קרן צימרמן, אף היא עולה מברזיל.

על פי ה' ביד משה

 

הכול בסדר טודו בום

הנה דברים שכתב מרקוס צימרמן הזוכה במקום הראשון על התמונה שלו:

"אני רוצה להודות לכולם על הבחירה בצילום שלי. הקסם של הצילום הזה הוא בפשטות שלו. צילמתי אותו ביום העצמאות, על חוף הים. היינו על חוף הים ביום העצמאות של ישראל כשהמטס האווירי התחיל. הרגע שהונצח בתמונה מתאר את החיים בישראל. רגע אחד אתה בחוף הים, 'עושה חיים' ומבלה ורגע אחד אתה מתמודד עם מצב בלתי צפוי שמזכיר את הערנות המתמדת שלנו. מכיוון שהחיים מורכבים מהפתעות, מי יודע? אולי בעוד כמה שנים, הילד שלי שבתמונה יטיס את אחד המטוסים האלה, וילד עולה חדש אחר ימשיך לשחק בחול?

תְחי מדינת ישראל! תודה!"