תרבות ואומנות

הביטלס מַגיעים למוזיאון הילדים, חולון

הביטלס מַגיעים למוזיאון הילדים, חולון צילום: משה גיטליס

הביטלס מַגיעים למוזיאון הילדים, חולון    

לִמבקרים מגיל 5 ועד 99

במרכז 'בגובה עיניים' של מוזיאון הילדים הישראלי חולון מוּצֶגֶת תַעֲרוּכָה חדשה ויִיחוּדִית המזמינה את הקָהָל למַסָע בְּעִקְבוֹת הביטלס.

הביטלס  – או בשמם העברי: 'החיפושיות' –  הלַהֲקָה הגדולה והחשובה ביותר בכל הזמנים  – פעלה בשנות הששים של המאה העשרים אך ממשיכה לְהַשְפִּיע ולהצליח גם כיום.

'ארבעת המופלאים', בנים למשפחות ממַעֲמַד הפועלים צמחו יחד בליברפול האפרורית והפכו לדוברים של הדור שלהם והדורות שאחריהם בתחום המוסיקה, החברה, האוֹפְנָה, הקולנוע, השירה, הספרות והפוליטיקה.

מֶחְקָרִים רבים נִיסוּ ומְנסים להסביר את תוֹפָעַת הביטלמניה. המחקרים מְצַייְנִים את השִילוּב החַד-פַּעֲמִי של יוֹצְרִים מוּכְשָרִים עם נְסִיבּוֹת היסטוריות, חברתיות, פוליטיות ופסיכולוגיות.

את כל אלה אפשר לראות ולַחֲווֹת בתערוכה החדשה. אולי יהיה בכך פִּיצוּי על כך שהביטלס לא הופיעו בישראל מֵעוֹלָם שכן בשנת 1964 ועדה ממשלתית סֵירְבָה לְאַשֵר ללהקה לְהוֹפִיע בארץ. אחד הנִימוּקִים היה ההיסטריה שגוֹרמוֹת הופעות הלהקה בְּקֶרֶב בני נוער. מי היה מאמין…

הסִיוּר בתערוכה נפתח בסרטון היכרות עם הביטלס.

בהמשך נכנסים המבקרים לאולפן הַקְלָטוֹת המְעוּצָב בצורה אותנטית ולומדים בו איך נולד שיר.

מהאולפן ממשיכים המבקרים לגלריית האֳמָנוּת הַמציגה עטיפות אלבומים, קולנוע, אנימציה, אופנה, אמנות פלסטית וצילום כשברֶקַע על הפטיפון, מתנגנים תקליטי הלהקה.

בחדר אחר יכול הקהל להתנסות להיות לרגע אחד מחברי הלהקה. הילדים (והמבוגרים) מוזמנים להתלבש בסִגְנוֹן האוֹפְייָנִי של רינגו, פול, ג'ורג' וג'ון ולהתנסות בהופעה חיה.

התחנה הבאה עוסקת במוֹרֶשֶת הביטלס כלהקה המחברת אנשים בכל מקום על פני הגלובוס. המבקרים יוצאים לסיבוב הופעות עולמי ויוצרים קליפ של ההופעות.

בתערוכה מספר סוגי סיורים. למשפחות עם ילדים בני 5 ומעלה ולקבוצות.

כל הסיורים מוּדְרָכִים. משך הסיור כשעתיים. מחיר כרטיס 65 ₪.

חוֹבָה לְתָאֵם ביקור מֵרֹאש בטלפון: 03-6503000