תרבות ואומנות

להקת 'ורטיגו' חוגגת חצי יוֹבֵל

להקת 'ורטיגו' חוגגת חצי יוֹבֵל הצילום: רונה אברו

 

להקת 'ורטיגו' חוגגת חצי יובל

אומנות, חברה וסביבה

לַהֲקַת המָחוֹל 'ורטיגו' חוגגת את יום הולדתה ה-25 באֵירוּעִים מיוחדים. להקת ורטיגו היא גוף יִיחוּדִי בנוֹף התַרְבּוּת הישראלית – גוף המַגְשִים תְפִיסַת עוֹלָם המחברת בין אוֹמָנוּת, חֶברה וסְבִיבָה.

המייסדים, בני הזוג עדי שעל ונעה ורטהיים הֶעֱלוּ רפרטואר של יְצִירוֹת שזָכָה להצלחה בארץ ובעולם. בעבודתם האומנותית הם מְשַלְבִים פעילות חֶבְרָתִית-קְהִילָתִית: בני הזוג הקימו את 'ורטיגו' כפר – האומנות האקולוגי בקיבוץ נְתִיב הל"ה. הכפר הוא מְקום מפגש בין אומנות לסביבה והוא מושך אליו תיירים מהארץ ומהעולם. בכפר פועל גם הפרויקט של 'כּוֹחַ הָאִיזוּן': מחול המשלב רקדנים מִקְצוֹעִיִים ורקדנים נָכִים. במקום מִתְקַייְמוֹת סַדְנָאוֹת ויצירה של מוֹפָעִים עם קבוצות מְשוּלָבוֹת מהארץ ומִחוּ"ל.

לְרֶגֶל חצי היוֹבֵל מעלה הלהקה בבְכוֹרָה את "אחת. אחת ואחת" –  יצירה חדשה של הכוריאוגרפית והמנהלת האומנותית של הלהקה נעה ורטהיים.

היצירה תעלה בבכורה במרכז סוזן דלל בימים:  14-13 בפברואר ובהמשך ברחבי הארץ.

לכבוד שנת ה-25 יוצא לאור הספר: 'ורטיגו – כוראוגרפיה של אנשים וחלומות' המְתָעֵד 25 שנים של עֲשִׂייָה אומנותית וקהילתית ומַצִיג את תפיסת העולם של הלהקה.

הנה מלים מתוך הספר:

"בְּרֵאשִית היה המחול. הוא הלב הפּוֹעֵם. תחילתה של התְנוּעָה בגוף, בריקוד, וסוֹפָהּ שהיא נוֹגַעַת באדמה ובבני אדם, בעוֹמֶק הלב…

 

בצילום: אחת אחת ואחת – 'ורטיגו'. הצילום: רונה אברו