בעולם

העצֶרֶת הכללית של האו"ם מתקיימת בזוּם

העצֶרֶת הכללית של האו"ם מתקיימת בזוּם הצילום: ויקיפדיה

העצֶרֶת הכללית של האו"ם מִתקיימת בזום

טראמפ מאשים את סין

הכינוּס השנתי ה-75 של העצֶרֶת הכללית של האו"ם שנפתח שִלְשוֹם מִתקיים השנה כאֵירוּעַ וירטואלי: מַנהיגֵי תֵבֵל לא הִגִיעוּ לניו יורק, ובמְקום זאת שלחו נְאוּמים מוּקְלטים

את שְלַב הנְאומים פתח אתמול מַזְכַּ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. הוא נָשָׂא את נאומו מֵאולם העצרת הכללית בבניין האו"ם בניו יורק. באולם ישב רק דיפלומט אחד מכל אחת מ-193 מדינות האו"ם. הנְְצִיגִים עָטוּ מסכות.

גוטרש הִזְהִיר כי העולם מִתְמוֹדֵד כָּעֵת עם האָסוֹן הכלכלי הגדול ביותר שידע מאז השֶפֶל הגדול, והִבִּיעַ דְאגָה ממִלחמה קרה חדשה בין ארה"ב לסין.

טראמפ מאשים

נְשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נִיצֵל את נְאומו בכינוס כדי לקרוא לאוּמוֹת המאוחדות "לְמַצוֹת את הדין עם סין" על מעשיה בכל הקשור לְהִתְפַּשְטוּת נגיף הקורונה. הוא כִּינָה את נְגיף הקורונה "הווירוס הסיני", כפי שכבר עשה פעמים רבות בעבר. "אנחנו נְנַצֵחַ את הנְגיף ונָשִׂים סוף למגֵפה" – הִצְהִיר

שעה קלה לאחר נאומו של טראמפ שוּדַר בעצרת נְאומו של נשיא סין. הוא טָעַן שלבייג'ינג "אין שום כַּוָונָה להילחם במלחמה קרה או במלחמה חמה עם שום מדינה". 

תורכיה, ירדן וקטאר

בְּמַהֲלַך נְאומו של נשיא תורכיה ארדואן עזב שַגְריר ישראל גלעד ארדן את אולם העצרת במְחָאָה על מה שהִגְדִיר כ"אֲמירות אנטישמיות ושִקְרִיוֹת שלו נגד ישראל". 

מלך ירדן עבדאללה השני אמר בנאומו כי "הדרך היְחידה להגיע לשלום צודֵק וקָבוּע במזרח התיכון צריכה להוביל לַהֲקָמַת מדינה פלסטינית עצמאית, ריבונית וראויה למחייה בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים, ושתתנהל בביטָחון ובשלום לצד ישראל".
אמיר קטאר קרא לקְהילה הבין לְאומית ומועֶצֶת הביטחון לחייב את ישראל לְהָסִיר את המָצוֹר מעל רצועת עזה. 
נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו צָפוי להיות משודר בשבוע הבא.

 

בתמונה: מטה האומות המאוחדות ע"י Neptuul תחת רישיון CC BY-SA 3.0