חוק ומשפט

נא להמתין: רק 6 דקות

נא להמתין: רק 6 דקות הצילום: Haim Zach לע"מ

נא להמתין: רק 6 דקות

סוף להמתנה ללא סוף…?

ב-25 ביולי נִכנס לְתוֹקְפּוֹ תיקון לחוק הֲגָנַת הצָרְכָן שמְחַיֵיב את מוֹקְדֵי השֵירוּת לענות ללָקוֹחוֹתֵיהֶם בתוך 6 דקות.

החוק חל על שירותי התִקְשוֹרֶת, חברות החשמל, הגז והמים, שֵירותֵי הרְפואה הדְחוּפה, הבנקים, חֶברות האַשְרַאי, חֶברות הביטוח והפנסיה. לא נִכְלָלִים בו משרְדֵי הממשלה, רָשוּיוֹת מקומיות וגופים מֶמשלתיים כמו הביטוח הלאומי וההוצאה לפועַל.

בשלושה מַצָבִים על נותְנֵי השֵירוּת לעמוד בזמן הקָצוּב: טיפול בתַקָלוֹת, בֵּירוּר מצב חשבון וסיום התקשרות.

החוק נֶחְקַק כבר לפני כשנה אך נכנס לתוקפו רק עַתָה כדי לאפשר לחֲבָרוֹת לְהֵיעָרֵך בהֶתְאֵם, בעיקר בנושא גִיוּס והַכְשָרָה של כוח אדם.

סְפִירַת הדקות מתחילה עם מַעֲנֵה הנַתָב האוטומטי בתחילת שיחה, כלומר מרגע תחילת השיחה ולא מהרגע שבו ענה מַעֲנֶה אֱנוֹשִי. הצרכן יכול לבחור אם לְהַמְתין או לבקש שיחה חוזרת.

חֲבָרוֹת שלא יַעַמְדו בַּדְרישות יהיו צְפוּיוֹת לקְנָסוֹת כספיים.

 

בתמונה: המוקד הטלפוני של עיריית אשדוד בזמן מבצע צוק איתן 2014. Haim Zach לע"מ