חברה

מתי יום המעשים הטובים

מתי יום המעשים הטובים לוגו - יום מעשים טובים ויקיפדיה

מתי יום המַעֲשִׂים הטובים?

היום ובכל יום!

היום, 16 במרץ, מְקַיְימים בישראל את 'יום המעשים הטובים'. הפרויקט היפה הזה הֵחֵל בשנת 2007 ביוֹזְמַת אֵשֶת העֲסָקים והפילנתרופית שרי אריסון. הרַעיוֹן הִתְקַבֵּל גם במְדינות אחרות והיום מִשְתַתְפִים בו מיליונֵי אנשים מכל העולָם. כל אחד מהם מְנַסֶה לעשות ביום הזה משהו טוב בדרך שלו. וכמו שכולנו יודעים – כל חִיוּך, כל מילה טובה, כל הִתְחַשְבוּת בזוּלַת הם מעשה טוב. כל דבר! ומעשים טובים כדאי וחשוב לעשות 365 ימים בשנה.

אריסון יָזְמָה את הפרויקט במסגֶרֶת עֲמוּתַת 'רוח טובה' שפועֶלֶת בישראל החל מ-1996. העֲמוּתה מְחַבֶּרֶת בין אנשים שרוצים לְהִתְנַדֵב ולעזור לאחרים, לבין עֲמוּתוֹת ואִרגונים הזְקוקים למתנדבים.

ב-2019, צוּיַן יום המעשים הטובים ב- 108 מדינות ברַחבי העולם וְכִ- 2.4 מיליון איש לָקְחו בו חֵלֶק.

יום המעשים הטובים 2020 בּוּטַל בעִקְבות הקורונה אך עֶשְׂרות אַלְפֵי אנשים בארץ ובעולם קיימו אותו בכל זאת בהֶתְאֵם למִגְבלות – שלחו ברכות לצִוְותֵי הרפואה, וסִייְעו לקְשישים וְלַאנשים המְרוּתָקים לבית.

יום המעשים הטובים 2021

השנה מתקיים יום המעשים הטובים בישראל ב-16 במרץ, ובעולם ב-11 באפריל.

יום המעשים הטובים מִתקיים גם ברשתות החברתיות בסימן FAMING במקום SHAMING – לשבח ולהחמיא במקום לבייש ולהוציא שם רע. הקהל מוזמן להציף את הרשת בסיפורים טובים, מַחְמָאוֹת ופִרְגוּנִים!

באֲתַר עמותת 'רוח טובה' אפשר למצוא רַעיוֹנות להתנדבות בכל יְמות השנה וגם הצעות לפעילות מְיוּחֶדֶת ב'יום המעשים הטובים'.

אם גם אתם רוצים לעשות מעשה טוב, גדול או קטן, חַד פַּעֲמִי או מִתְמשך, אתם מוזמנים להיכנס לאתר העמותה ולִבחור את הפעילות המַתאימה לכם.

https://www.good-deeds-day.org.il/volunteer/

 

בתמונה: יום מעשים טובים- לוגו, ע"י Ruachtova, תחת רישיון