חברה

קוראים לבחירות 'נְקִיוֹת'

קוראים לבחירות 'נְקִיוֹת' הצילום: לע"מ

קוראים לִבְחירות 'נְקִיוֹת'

לשִׂיחַ מְכַבֵּד והוֹגֵן ולסוֹבְלָנוּת

שָׂרים וחברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה חָתמו על 'אֲמָנַת טוֹהַר הבחירות', שאותה יָזמו אנשֵי אִרגון רַבּנֵי צׂהַר. המַטָרָה: להבטיח שִׂיח מְכַבֵּד והוגֵן במַעֲרֶכֶת הבחירות.

באֲמָנָה נִכְתַב, בין השאר: מערכת הבחירות תִתְנַהֵל באופֶן הָגוּן ולא אַלִים, ותְכוון לטובַת המדינה וטובַת כְּלַל הציבור, כְּפִי שהן מִצְטַיירוֹת בעֵינֵי כל מִפלגה". עוד נכתב כי עֶמְדוֹת הצד השני, גם כשהן נִתְפָּסוֹת מוּטְעוֹת לַחֲלוּטִין בעֵינֵי צַד אחר, יוּצְגוּ באופן הוגן ולא מְעוּוָת.

עוד נכתב כי הִתְבַּטְאּויוֹת נֶגֶד מפלגות ואישים שונים יֵיעָשׂו בסגנון מכבד שאינו מַשְפִּיל, אינו מְעַוות ואינו מַאֲשִים בהאשמות שָוְוא בִּלְתִי מְבוּסָסוֹת.

בלִי בנֵי משפחה

החותמים הִתְחַיְיבו גם להשאיר את בני המשפחה מחוץ למערכת הבחירות: "בני משפחתו של מועמד עומדים מחוץ למערכת הבחירות ואין לְהִתְיַיחֵס אֲלֵיהֶם ואל מעשֵיהֶם" נכתב באֲמָנָה.

עוד נכתב באמנה כי במערכת הבחירות יובטחו רק הבטחות שהמבטיח מעריך כי הן אכן ניתנות למימוש, ולא יטופחו תרבות השקר וחוסר האמון בשלטון. כמו כן, נכתב כי "ייעשה ניסיון שלא לפגוע בסביבה ובאיכות החיים".

עד כה חתמו על האמנה כמה רָאשֵי מפלגות וחברי כנסת.

שׂיחַ מְכַבֵּד והוגן

"אנו רואים חשיבות עליונה בשיח מְכַבֵּד והוגן", אומרים באִרגון  צהר, "איסור לָשוֹן הָרַע נכון לגבי כל השנה, אך בְּמַהֲלַך מערֶכֶת הבחירות לְעִיתִים נִפְרָץ הסֶכֶר ועלינו לְהִיזָהֵר שִבְעתַיִים בִּתְקופה זו. עלינו לזכור כי בתוֹם מערכת הבחירות נמשיך כולנו לפעול ולבנות חברה ישראלית בריאה ולא מְפוּלֶגֶת. אנו שמחים כי רבים מראשי המפלגות נַעֲנוּ לִקְריאתֵנו וחתמו על האמנה".

 

בתמונה:  ELECTION POSTERS ON HERZL STREET IN TEL AVIV שנת 1965. COHEN FRITZ לע"מ