עלייה וקליטה

עולים לבית הספר

עולים לבית הספר

עולים לבית הספר

אַלְפַּיִים תלמידים ותלמידות עלו הקיץ מ-37 מדינות

כ-2,000 ילדים ובני נוער שעלו לישראל הקיץ מ-37 מדינות מתחילים את שנת הלימודים החדשה בישראל. ביניהם: 31 תלמידים ותלמידות שעשו את דרכם בַּחֲשָאִיוּת עם בני משפְּחותיהם ממדינות עוֹיְנות או ממדינות שאין לישראל יחסים דיפלומטים איתן כמו איראן, תימן, טוניסיה, ונצואלה.

המדינות שמהן עלה המספר הרב ביותר של תלמידים הן: רוסיה (כ-880 תלמידים ותלמידות), ארצות הברית (כ-400), צרפת (כ-270) ואוקראינה (כ-150). תלמידים עולים הגיעו הקיץ גם מארמניה, סין, תאילנד, קפריסין, הונג קונג, הודו, פנמה ומדינות שלא ניתָן לפרסם את שמן.

לקראת פתיחת שנת הלימודים נפגש יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, בלשכתו בירושלים עם חלק מהילדים והמשפחות שעלו בחשאי במהלך השנה האחרונה והעניק להם כשַי – ציוד לבית הספר.

בפגישה אמר יו״ר הסוכנות לילדים ולהורים: "כולכם עליתם בחודשים האחרונים מארצות מאוד מיוחדות ומורכבות, ממדינות ערב ודרום אמריקה, ממקומות מְסוּבָּכִים ואנחנו שמחים מאוד שאתם בארץ וכולנו רוצים לאחל לכם שנת לימודים הכי מוצלחת בעולם. שתרגישו פה בטוחים, במדינה שלכם, בארץ הקודש, במדינת ישראל. אתם ממשיכים את מוֹרֶשֶת הדורות ואנחנו מאוד גֵאִים בכם".

 

 

בתמונה למעלה: הילדים עם יצחק הרצוג בלשכתו של דוד בן גוריון

בתמונה למטה: הילדים באולם שבו ישבה ממשלת ישראל הראשונה