ישראל והתפוצות

ט"ו בשבט בסן דייגו

ט"ו בשבט בסן דייגו הצילום באדיבות הסוכנות היהודית

ט"ו בשבט בסן דייגו

נטיעות של סולידריות

אחד החיילים שנִפְצְעוּ בשבוע שעבר בפיגועַ הדְרִיסָה בירושלים הוא אורי חמו, חַיָיל בּוֹדֵד שמשפחתו גרה בסן דייגו שבארה"ב. לִקְראת ט"ו בשבט נטעו בסוף השבוע יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג, חגית חמו, אמו של אורי, ואחותו אגם, עץ בבית הספר היהודי 'ג'ואיש אקדמי' בסן דייגו, שבו חגית מלמדת עברית ויהדות ואורי למד לפני עלייתו. זאת, כסִימן לסולידריות העמוּקָה בין יהדות התְפוּצוֹת לבין ישראל.

בבית הספר מִתְחַנְכִים כמה מאות תלמידים מגיל שנתיים ועד י"ב. 

אורי, שנולד וגדל בסן דייגו, עלה לארץ במִסְגֶרֶת גַרְעִין 'צַבָּר' של תְנוּעַת הצוֹפִים והִתְגַיֵיס לצה"ל בנובמבר 2019. חגית, אמו של אורי, סיפרה שבנה גדל על אהבת הארץ והִתְעַקֵש לעלות לישראל ולהתגייס לצבא. 

יו"ר הסוכנות היהודית אמר כי בכל שנה מִתגייסים יותר מ- 1,000 צעירות וצעירים מתוכניות הקְליטה של הסוכנות היהודית, שעלו לישראל ללא הוריהם.

אורי, שנפצע בפיגוע באוֹפֶן בינוני, מְאוּשְפָּז בבית חולים בירושלים. יַחַד איתו נמצא אביו קובי שהגיע כדי לְהַפְתִיעַ אותו בטקס ההַשְבָּעָה בכותל ובמקום זאת פגש אותו בבית החולים. חגית הִגִיעָה אתמול לישראל כדי להיות ליד מִיטַת בנה.

בתמונה – יצחק הרצוג יחד עם חגית חמו, אמו של אוֹרי חמו, החייל הבודד מסן דייגו שנפצע בפיגוע הדריסה, נוטעים עץ בבית הספר 'ג'ואיש אקדמי' שבו למד אורי לפני עלייתו, יחד עם אגם, אחותו של אורי ויחד עם תלמידיה של חגית, מורה לעברית בבית הספר. צלם – מרק גרסיה Marc Garcia