כלכלה וכספים

הישראלים אוהבים לקנות באינטרנט

הישראלים אוהבים לקנות באינטרנט הצילום: ויקיפדיה

הישראלים אוהבים לקנות באינטרנט

52 מיליון חבילות ב-2016

דואר ישראל פִּרְסֵם נְתוּנִים על הזמנת חֲבִילוֹת מחוּ"ל בשנת 2016.

בשנת 2016 חָל גידול של 30% בהזמנת חבילות מחו"ל. הוּזְמְנוּ 52 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כּוֹלֵל של 8,100 טון לְעוּמַת 41 מיליון חבילות בשנת 2015.

העיר שבה מזמינים את המספר הרב ביותר של חבילות היא תל אביב. אחריה ברשימה: ירושלים, ראשון לציון, פתח תקווה וחיפה. ביַחַס למספר התושבים, העיר המוֹבִילָה בהזמנת החבילות היא ראשון לציון. אחריה ברשימה: רמת גן, פתח תקווה, גבעתיים ותל אביב.

על פי נתוני דואר ישראל כ-40% מהחבילות המוזמנות לישראל מגיעות מסין ואחריה ברשימה ארה"ב ואנגליה. החבילות מְכִילוֹת בעיקר ביגוד (54%), הנעלה (29%), מוצרי חשמל ואלקטרוניקה (37%), סמארטפונים ואֲבִיזָרִים משלימים (32%), כלי בית (26%), צעצועים (25%) ועוד.

42% מהקונים ברשת אמרו שהם קונים גם באֲתָרִים ישראלים וגם באתרי קניות בין לאומיים. 18% אמרו שהם מזמינים רק מאתרים בינלאומיים ו- 6% אמרו שהם קונים רק באתרים ישראליים.

דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר, אמר כי כדי לְהִתְמוֹדֵד עם הגידול בהזמנות, דואר ישראל פתח 300 מרכזי מְסִירַת חבילות ודברי דואר רָשוּם ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות. זאת בְּנוֹסָף ל-700 היְחִידוֹת הקַייָמוֹֹת.

הדואר תִגְבֵּר יחידות ורָכַש צִיוּד לבית המִיוּן כדי לְמַיֵין ולמסור את הכמויות העֲצוּמוֹת של החבילות.

בחודשים הקרובים יִיפָּתַח בית מיון בעיר מודיעין שימיין עד 100 מיליון חבילות בשנה בטכנולוגיה מתקדמת.

בדואר מַאֲמִינִים כי כל הפעולות האלה יביאו לשִיפּוּר מַשְמָעוּתִי בזמני הגעת החבילות לבתי הלָקוֹחוֹת.

 

בתמונה: אוטומט לקבלת דברי דואר בחזית סניף הדואר מול אוניברסיטת תל אביב (ויקיפדיה)