Browsing Archives

כ״ב באלול תשע״ח 02.09.18

יום ראשון כ״ב באלול תשע״ח 02.09.18


06:10: כ-2.3 מיליון ילדים מתחילים היום את שנת הלימודים תשע"ט בגנֵי הילדים ובבתי הספר. בהצלחה!

06:10: כ-167 אלף ילדים עולים היום לכיתה א'. שלום כיתה א'!

06:10: כ-1,500 ילדים שעָלו לישראל בקיץ מתחילים היום את שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל. ברוכים הבאים! עֲלוּ והַצליחו בלימודים!

06:10: כ- 194 אלף עובדֵי הוֹרָאָה יְקבלו את פְּנֵי הילדים. תודה ובהצלחה!

06:10: הנושא השְנתי במערכת החינוך: שומרים על אַחְדוּת, שומרים על יִיחוּדִיוּת

06:10: ארה"ב מפסיקה את הסִיוּעַ הכספי לאונר"א

06:10: נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה מגיע היום לביקור בישראל

06:10: הדלק הִתייקר הלילה בִּשתֵי אגורות לליטר. המחיר המְרַבִּי החדש לליטר בנזין 95 אוקטן נְטול עופֶרֶת בשֵירוּת עצמי: 6.59 שקלים

06:10: ישראל מִתְייַבֶּשֶת. אין לנו מים לבזבז. חִסכו במים! חבל על כל טיפה!

06:10: מ-1 בספטמבר – אסור לעשן בִּמקומות ציבורים! 

06:10: התחזית: חם מהרגיל

     שלום כיתה א'!

            בתמונה: נועם מקיבוץ להבות חביבה עולה לכיתה א' בביה"ס 'ניצני רעות'

בישראל מוציאים על חינוך 102 מיליארד שקלים בשנה

בישראל מוציאים על חינוך 102 מיליארד שקלים בשנה

המדינה וההורים 

102.8 מיליארד שקלים הוציאו מדינת ישראל ואזרָחיה בשנת 2017 על חינוך. סכום זה מהווה 8.1% מהתוצר המקומי הגולמי. זו עלייה של כארבעה אחוזים לעומת השנה הקודמת, ואין זה מפתיע, כי מאז שנת 1984, ההוצאה על החינוך הולכת וגדלה בכל שנה.

את הנתונים פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לקראת החזרה ללימודים. המספר 102.8 מיליארד שקלים כולל את ההוצאה השוטפת בכל מוסדות החינוך הציבוריים והפרטיים בכל הדרגים (מֵחינוך קדם-יסודי עד להשכלה גבוהה), את ההוצאות לבניית מוסדות חינוך חדשים ולרכישת ציוד ואת ההוצאות של הורים על שיעורים פרטיים, ספרי לימוד וכלי כתיבה.

מהנתונים של הלמ"ס עולה עוד כי ההורים מממנים כחמישית (22.5%) מההוצאה הלאומית והמגזר הממשלתי (הממשלה, הרשויות המקומיות ומוסדות ממשלתיים ללא כוונת רווח) מימן כ-77.5% מכלל ההוצאה הלאומית לחינוך.

ההוצאה השוטפת לתלמיד עולה עם העלייה בדרג החינוך; ההוצאה לתלמיד בחינוך הגבוה גבוהה כמעט פי שניים מההוצאה לתלמיד בחינוך העל-יסודי, ופי שלושה מההוצאה לתלמיד בחינוך הקדם-יסודי.

2.3 מיליון תלמידים חוזרים היום ללימודים

שנת הלימודים תשע"ט נִפְתַחַת היום.

יותר מ- 2.3 מיליון תלמידים חוזרים הבוקר לגני הילדים ולבתי הספר לאחר חופשת הקיץ.
כ- 167,000 מתוכם הם תלמידי כיתות א'. כ- 131,000 הם תלמידֵי כיתות י"ב המסיימים השנה 12 שנות לימוד במַעֲרֶכֶת החינוך. 194,000 עובדֵי הוראה יקבלו את פְּניהם בגנים ובכיתות.

תלמידי האולפנים לעברית של משרד החינוך ומוריהם חוזרים היום ללימודים אחרי חופשת קיץ קצרה.

שנת לימודים פּוֹרִייָה ומוצלחת לכולם!

1,500 תלמידים עלו בקיץ לישראל

1,500 תלמידים עָלו לארץ במהלך הקיץ והם מתחילים היום את שנת הלימודים הראשונה שלהם בישראל. התלמידים עלו מ-42 מדינות ברחבי העולם. על פי נְתוּנֵי הסוכנות היהודית, כ-450 תלמידים עלו מרוסיה, כ-340 מארצות הברית וכ-280 מצרפת. הגיעו תלמידים עולים גם מאוקראינה, צ'כיה, יוון, קרואטיה, קולומביה, אקוודור, פינלנד, הודו, מלטה, קירגיסטן, סין, סינגפור וויאטנם.

כ-1,100 מהעולים הם בני 6 עד 17 והם יִיקָלְטוּ בבתי הספר. כ-400 מהם הם ילדים בני 3 ומעלה שיִיקָלְטוּ בגנֵי הילדים.

משקאות קלים וממתקים לא יִימָכְרוּ בבתי הספר

משקאות קלים וממתקים לא יִימָכְרוּ בבתי הספר

וגם לא קטשופ ומיונז

ועדת החינוך של הכנסת אישרה בחודש שעבר את תקנות הפיקוח על מכירת מזון בבתי הספר. בין היתר תיאסר מכירת משקאות קלים כולל משקאות דייאט ומשקאות אנרגיה, כריכים מלחם שאינו מלא, נקניקיות, שניצלים, ממתקים, בורקס, מלאווח, פיצה, עוגות, עוגיות, קרואסונים, ופלים, יוגורטים ומעדני חלב מתוקים, מנות להכנה מהירה, פיצוחים וחטיפים מלוחים ושלגונים גדולים. יופסק השימוש במיונז, קטשופ, חמאה, מרגרינה וממרח שוקולד. תיאסר מכירת מוצרים המכילים בוטנים, בגלל התלמידים האלרגיים.

התקנות יִיכָּנְסוּ לתוקף בחודש דצמבר הקרוב.

 

החל מ-1 בספטמבר: אסור לעשן במקומות ציבוריים  

החל מ-1 בספטמבר: אסור לעשן במקומות ציבוריים  

קנסות גדולים למעשנים ולבעלי העסקים

החל מ-1 בספטמבר נכנס לתוקפו הצו המרחיב את איסור העישון במקומות ציבוריים.

מעתה אסור לעשן גם במקומות שנערכים בהם אירועים והופעות תחת כיפת השמיים ומשתתפים בהם יותר מ-50 בני אדם, בכל מקום בשטח בתי חולים או מרפאות (וגם מחוץ לבניין), ברשויות ציבוריות, במשרדים ממשלתיים, בבתי משפט, במועצות דתיות, במקומות שבהם מתקיימת פעילות גופנית (גם באוויר הפתוח, כמו במגרש כדורגל), בבריכות שחיה, באזורי כניסה לגני ילדים, בגני שעשועים, בחניון ציבורי מקורה או תת קרקעי ובגני חיות.

על פי התקנות החדשות פקחים של הרשות המקומית ושוטרים מוסמכים לתת דו"חות לאנשים שמעשנים במקומות ציבוריים. יוטלו קנסות של אלף שקלים למעשן וכחמשת אלפים שקלים לבעל העסק שבו נתפס אדם מעשן במרחב ציבורי.

 

הנושא השנתי במערכת החינוך – אחדות ישראל

הנושא השנתי במערכת החינוך בשנת הלימודים החדשה יהיה: "שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות".

במסגרת הנושא השנתי, יעסקו בתי הספר בשני נושאים: האחד – אחדות בין כל מרכיבי החברה הישראלית, והשני – עמיות יהודית וקשר עם יהודי התפוצות.

לקראת פתיחת שנת הלימודים אמר שר החינוך נפתלי בנט: "מערכת החינוך הממלכתית היא ביתם של כל תלמידי ישראל. אני שר החינוך של 2.3 מיליון תלמידים מכל הגוונים – יהודים, ערבים, דרוזים, צ'רקסים, דתיים, חילונים, חרדים. כולם ילדיי. לכל ילד במדינת ישראל מגיע חינוך מצוין והזדמנות הוגנת. לאחר שבעת האחרונה החברה הישראלית התמודדה עם קיטוב הולך וגובר, סברתי כי התרופה לבעיה הזו היא אחדות ופיוס דרך החינוך. לכן, החלטתי ששנת הלימודים הקרובה תתקיים בסימן 'אחדות ישראל'. עלינו לזכור שוויכוחים בתוך המשפחה הם רצויים ובריאים, כל עוד זו תמיד נשארת משפחה", אמר השר בנט.

 

 

נְשִׂיא הפיליפינים מגיע היום לישראל

נְשִׂיא הפיליפינים, רודריגו דוטרטה, מַגִיעַ היום לביקור רִשמי של שלושה ימים בישראל. זהו ביקור ראשון של נשיא פיליפיני בישראל. דוטרטה יגיע בראש פַָּמַלְיָה של כ-400 איש, ביניהם: ראש הממשלה ושרים, 150 אנשֵי עֲסָקִים ומשלחת גדולה של אנשֵי ביטחון הבאים ללמוד מהניסיון הישְׂרְאלי בתחום.

הנשיא הפיליפיני יִיפָּגֵש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין. הוא יְבקר ב'יד ושם' וייפגש עם כ-1300 אזרחים פיליפינים העובדים בישראל.

במהלך הביקור צְפויים לְהֵיחָתֵם כמה הֶסְכּמֵי שיתוף פעולה בין שתי המדינות.

בסיום הביקור בישראל, דוטרטה ימשיך לביקור בירדן.

 

ארה"ב מַפסיקה את הסִיוּעַ הכספי לפלסטינים

ממשל טראמפ הוֹדִיעַ ביום שישי על הַפְסקת המִימוּן של כל קַרנות הסִיוּעַ לפליטים הפלסטינים, בהן אונר"א. בהודעה מִטַעַם מַחלֶקֶת המדינה של ארה"ב נֶאְמַר כי ארצות הברית תְקדם דיאלוג עם האו"ם ומדינות אחרות על 'מודלים חדשים וגישות חדשות".

בִּתְגובה להודעת ארצות הברית אמר דוברו של נשיא הרשות הפלסטינית כי זו "מִתְקָפָה חֲמוּרָה" על העם הפלסטיני.

לאחר פִּרְסוּם הודעת ארצות הברית הודיעה ממשלת גרמניה כי היא "מִתְחַייֶבֶת להגדיל מַשמעותית" את המִימון שלה לאונר"א.