Browsing Archives

ג׳ בתמוז תשע״ז 27.06.17

יום שלישי ג׳ בתמוז תשע״ז 27.06.17


07:10: אתמול: רקטה מעזה לשטח ישראל. אין נפגעים ולא נגרם נזק

07:10: בתגובה: חיל האוויר תקף מטרות של חמאס בעזה

07:10: שר הביטחון: אין לנו כַּווָנָה לפתוח במלחמה – לא בצפון ולא בדרום

07:10: נִמשֶכֶת הסערה בנושא הכותל והגיור

07:10: ראש ממשלת הודו נפגש בבית הלבן עם הנשיא טראמפ והזמין אותו לביקור בארצו

07:10: התחזית: חם

27.06.17

 

היום:

בָּהִיר. יוסיף להיות חם מהרגיל עד שְרָבִי בהרים ובפנים הארץ והָבִיל במישור החוף. יוסיפו לשְׂרוֹר עוֹמְסֵי חוֹם כְּבֵדִים ברוב האֱזוֹרִים.

הלילה:

מְעוּנָן חֶלְקִית.

מחר:

בהיר ותָחוּל  ירידה קלה בטמפרטורות. צְפוּיָה הפחתה קלה בעומסי החום אך יוסיף להיות חם ויבש מהרגיל בהרים ובפנים הארץ והביל במישור החוף.

 

מזכיר הממשלה: לנתניהו חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הֵשִיב לבִּיקוֹרֶת על החלטות הממשלה בנושא הכותל והגִיוּר ואמר בין השאר: "לראש הממשלה חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל".

נִמְשֶכֶת הסערה בנושא הכותל והגיור

 

חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מתכנס השבוע בירושלים בהשתתפות מנהיגי קהילות וארגונים יהודיים מרחבי העולם ומישראל, לחגוג 50 שנה לאיחוד העיר, שִחְרוּר הכותל המערבי ויִיסוּד התנועה הציונית בבאזל לפני 120 שנה. אתמול החליט חבר הנאמנים לשנות את לוח הזמנים המְתוּכְנָן של הכנס ואף החליט לְבַטֵל את האֵירוּע עם ראש הממשלה שהיה אָמוּר להתקיים אתמול בכנסת.

חבר הנאמנים פִּרְסֵם אתמול הודעה שכותרתה: חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית מוֹקִיע פה אחד את החלטות הממשלה בעניין מִתְווֵה הכותל והגיור וקורא לממשלה לַחֲזוֹר בָּה.

ראשי התנועה הרפורמית בארץ ובעולם ביטלו גם הם את פגישתם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שהייתה אמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב, בְּשֶל ביטול מתווה הכותל וחוק הגיור.

ליברמן: אין לנו כוונה לפתוח במלחמה

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת: "אין לנו כַּווָנָה לפתוח במלחמה לא בצפון ולא בדרום. אנחנו לא מִתְעַלְמִים מהמציאות שאנחנו חיים בה אבל רצוננו לשמור על השקט ואני מְקַווֶה שלא יַפְרִיעו לנו".

הישראלים מתלוננים, אבל פחות

הישראלים מִתְלוֹנְנִים, אבל פחות

במקום הראשון: הביטוח הלאומי

דוּ"ח נְצִיב תְלוּנוֹת הציבור שהתפרסם אתמול מְגַלֶה כי בשנת 2016 חלה ירידה של כ-20% במספר התלונות שהוגשו לנציב התלונות – 11,827 תלונות לְעוּמַת 14,977 תלונות בשנת 2015.

בשנה שעברה 30% מהתלונות היו על מוסדות המדינה, 26% על גופי שלטון מקומי, 26% על משרדי ממשלה ו-18% על גופים ציבוריים.

התלונות הרבות ביותר היו על הביטוח הלאומי. אחריו ברשימה: הדואר, המשטרה, משרד המשפטים ומשרד הבינוי והשיכון. 72% מהתלונות על הביטוח הלאומי נמצאו מוּצְדָקוֹת. כ-50% מהתלונות נגד רשות השידור, משרד התחבורה ורשות המיסים נמצאו מוצדקות.

 

בתמונה: בניין הנהלת המוסד לביטוח לאומי בגבעת רם בירושלים, בתכנון האדריכלים אריה שרון ובנימין אידלסון