ב-2020: עֲלִייָה במספר התְלונות שהוּגְשו לנְצִיב קְבִילוֹת הציבור
ב-2020: עלייה במספר התלונות שהוגשו לנציב קבילות הציבור
בראש הרשימה: הביטוח הלאומי
מְבַקר המדינה מתניהו אנגלמן הִגִיש אתמול ליו"ר הכנסת מיקי לוי את דוּ"ח נְציב תְלוּנוֹת הציבור לשנת 2020.
מהדוּ"ח עולה כי בשנת 2020 חלה עלייה של 24% במספר התְלוּנות שהוּגְשו. חלק גדול מהתְלונות קשור במַשְבֵּר הקורונה. בסך הכול התקבלו בשנה שעברה 17,719 מכתבי תלונה, לעומת 14,263 ב-2019. 70.7% מהתלונות נגד כלל הגופים בנושא הקורונה נִמְצְאוּ מוּצְדָקות או שתוּקְנוּ בְּמַהֲלַך הבֵּירוּר.
תְלוּנוֹת נגד המוסָד לביטוח לְאוּמי
מהדוּ"ח עולה כי המוסָד לביטוח לְאומי הוא הגוף שנֶגדו הוּגַש מספר התְלוּנוֹת הגדול ביותר, וכי רוב התְלוּנוֹת שהוּגְשו נגד המוסָד ונוגְעות למַשְבֵּר הקורונה נִמצאו מוּצדקות. ב-2020 הוּגשו 3,285 תלונות נגד הִתְנַהֲלוּת המוסד לביטוח לאומי, לְעוּמַת 898 בשנת 2019. 2,265 תְלונות על הביטוח הלְאומי היו בנושְׂאים הנוגְעים למַגֵפַת הקורונה.
בְּשֶל מַגֵפַת הקורונה, חלה עלייה של 467% במספר התלונות בנושא דְמֵי אַבְטָלָה.
תַחבורה, דוֹאַר ועבודה
עוד עולה מהדוּ"חַ כי נגד משרד התַחְבּוּרָה הוּגשו בשנה שעברה 984 תלונות, נגד דואר ישראל הוּגשו 836 תלונות, נגד משטרת ישראל הוּגשו 671 תְלונות ונגד משרד הבריאות הוּגשו 632 תלונות.
73.4% מהתלונות נגד דואר ישראל נִמצאו מוּצדקות, 51% מהתלונות נגד משרד הבריאות נמצאו מוצדקות וכך גם 50.9% מהתלונות נגד עיריית ירושלים ו-47.1% מהתלונות נגד משרד העבודה, הרְוָוחָה והשֵירוּתים החֶברתיים.