תרבות ואומנות

חגיגות 'שְבוע הספר' ברחבי הארץ

חגיגות 'שְבוע הספר' ברחבי הארץ הצילום: אופיס

חגיגות 'שְבוע הספר' ברחבי הארץ

צַו קְרִיאָה

חודש יוני הגיע ואיתו האֵירוּעַ המַסוֹרְתִי המתקיים בכל שנה: שבוע הספר העברי – החג של כל מי שאוהב לקרוא, וגם של הוצאות הספרים, של הסופרים ושל החנויות.

השנה יתחיל שבוע הספר ביום רביעי, 6 ביוני וייִמָשֵך עשרה ימים, עד 16 בחודש. האירוע יתקיים בכל הערים הגדולות בארץ. הוצאות הספרים יעמידו דוּכָנִים, יַצִיגוּ את ספריהן ויַצִיעוּ אותם לקונים במחירים מוּזָלִים. הֲנָחוֹת יִינָתְנוּ גם בחנויות הספרים. חלק מהוצאות הספרים יִתנו הנחות בכל ימי חודש יוני.

לצד מכירת הספרים יתקיימו אירועי תַרְבּוּת שונים.

בתל אביב יתקיימו האירועים בכיכר רבין, והם יִכְלְלוּ מפגשים עם סופרים, סַדְנְאוֹת יְצִירָה, הַפְעָלוֹת לכל המשפחה והַצָגוֹת ילדים.

שבוע הספר בירושלים יתקיים במתחם התחנה, עם משחקי ילדוּת, משחקי רצפה עֲנָקִיים, בּוּעוֹת סבון, הצגות ילדים, סדנאות יצירה ועוד.

האירועים בראשון לציון יתקיימו במִדְרְחוֹב רוטשילד ויכללו מפגשים עם סופרים, מוֹפְעֵי מוזיקה, הצגות ילדים, תיאטרון בובות ועוד.

בחולון יתקיימו האירועים בפארק פרס ויכללו מופעי מוזיקה לכל המשפחה והצגות ילדים המְבוּסָסוֹת על ספרים ידועים ועל אַגָדוֹת מוּכָּרוֹת.

בבאר שבע יתקיימו אירועים בכמה מקומות: הרצאה על עִיצוּב כְּרִיכוֹת ספרים, ארוחת קְסָמִים בַּאֲווִירַת הארי פוטר ועוד.

האירועים בכל הערים יתקיימו בשעות הערב.

עַם הסֵפֶר

מַסוֹרֶת שְבוע הספר החלה בשנת 1926, עשרים ושתיים שנים לפני קום המדינה. יָזְמָה אותו המוֹ"לִית ברכה פֶּלאי, שהֶעֱמִידָה דוכנים בשְׂדרות רוטשילד בתל אביב ופִרסמה בעיתונים מוֹדָעוֹת על 'יום הספר העברי'. בְּמַקְבִּיל למְכירת הספרים, כולם בעברית כמובן, נֶעֶרְכוּ באותו יום גם מסיבות, הַרְצָאוֹת, קונצרטים ועוד. מאז התקיימו ימים נוספים כאלה, אך לא בְּאוֹפֶן קָבוּעַ. שבוע הספר כפי שהוא מִתקיים כיום החל בשנת 1959 ביוזמת הסופר שלמה טנאי ומאז הוא מתקיים מדי שנה.