ב-2019 הוּגְשוּ 14,265 תְלוּנוֹת לנְצִיב תְלוּנוֹת הציבור
ב-2019 הוּגְשוּ 14,265 תְלוּנוֹת לנְצִיב תְלוּנוֹת הציבור
35% מהתְלוּנוֹת נִמְצְאוּ מוּצְדָקוֹת
מְבַקֵר המְדינה פִּרְסֵם היום את הדוּ"חַ השְנתי של נְצִיב תְלוּנוֹת הצִיבּוּר.
מהנְתוּנִים עולה כי ב-2019 הוּגְשוּ לנציב תלונות הציבור, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן, כ-14,263 תְלוּנוֹת, מספר דומֶה למספר התלונות שהוגשו בשנת 2018.
מהתְלונות עולים מִקרים רבים של אֲטִימוּת של הרָשוּיוֹת כְּלַפֵּי אזרחים ובהם גם ילדים, נָכים וקְשִישִים.
35% מהתלונות נמצאו מוּצְדָקוֹת.
במקום הראשון: משרד התחבורה
המספר הגדול ביותר של תלונות הוּגַש בשנה שעברה נגד משרד התַחְבּוּרָה – 936 תלונות. נגד משרד הבריאות הוּגשו אֶשְתקד 916 תלונות. במקום השלישי – הביטוחַ הלְאומי עם 898 תְלונות. אחריהם ברְשימה דואר ישראל עם 711 תְלונות, המשטרה, רָשוּת האוּכְלוּסִין וההֲגִירָה, משרד החינוך, משְׂרד המִשפטים, משרד הבִּינוּי והשִיכּוּן ורָשות המִיסִים.
73.5% מהתְלונות נֶגֶד הדואר נִמצאו מוצדקות. 69.2% מהתְלונות נגד משרד הבריאות, 53.4% מהתלונות נגד משְׂרד העבודה והרְוָוחָה ו-42.6% מהתלונות נגד משרד התַחְבּוּרָה – נמצאו מוּצְדָקוֹת.
בתמונה: רכבת בתחנת שדרות. Haim Zach לע"מ