חינוך

שנת הלימודים נִפְתְחָה כסִדְרה

שנת הלימודים נִפְתְחָה כסִדְרה הצילום: עמוס בן גרשום (לע"מ)

שנת הלימודים נִפְתְחָה כסִדְרה
2.272,000 תלמידים ב-4,714 מוסדות חינוך

שנת הלימודים תשע"ח נְפתחה כְּסִדרה ביום שישי ברוב המקומות. 2,272,000 תלמידים ותלמידות הִתחילו את שנת הלימודים. הם לומדים ב-68,271 כיתות לימוד ב-4,714 מוסדות חינוך: גני הילדים, בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים בישראל.
כ-163,000 תלמידים צעירים נִרְגָשִים שמעו בבית הספר ביום שישי את הברכה: "שלום כיתה א'".
כ- 123,500 תלמידים בכיתות י"ב הֵחֵלו את שנת הלימודים האחרונה שלהם במערכת החינוך. כ-180,000 עובדי הוֹרָאָה קיבלו את פני הילדים והילדות: מנהלים, מורים, גננים (וגננות…) וסַייָעִים (וסייעות…).
נשיא המדינה ראובן ריבלין הִגִיעַ לטקס פתיחת שנה"ל בבית הספר במעלה אדומים. הוא בירך את תלמידי כיתה א' ואמר: "אתם תְזכרו את המורה שלכם כל החיים, כי לפגוש בפעם הראשונה את המורה שלנו זה דבר שאי אפשר לשכוח אותו".
עוד אמר ריבלין לילדים: "הדבר הראשון שלמדנו כאנשי העולם וכיהודים – 'וְאָהַבְתָ לְרֵעֲךָ כָּמוֹך'. זה מה שתלמדו כאן. גם אם אנחנו לא אוהבים אחד את השני, אנחנו צריכים לְכַבֵּד זה את זה".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט פתחו את שנה"ל בבית הספר ביִישוב חריש. בביקור בבית ספר באשדוד אמר נתניהו לתלמידים: "אנחנו רוצים מְצוּיָנוּת וצִיוֹנוּת".
שנת הלימודים תשע"ח תהיה קצרה בתשעה ימים משנות הלימודים הקודמות, זאת בנִיסָיוֹן לְהַתְאִים את יְמֵי החופשה של הילדים לימי החופשה של ההורים כדי לְהקל על ההורים העובדים.

בתמונה: תלמידי כיתה א' בבית הספר היסודי באשקלון בשיעור הראשון לפתיחת שנת הלימודים החדשה תשס"ד. הצילום: עמוס בן גרשום (לע"מ)