תרבות ואומנות

פסטיבל המחול בכרמיאל יוצא לדרך

פסטיבל המחול בכרמיאל יוצא לדרך Metz Métropole

פסטיבל המחול בכרמיאל יוצא לדרך

לא רק הוֹרָה

פסטיבל המָחוֹל הנפתח השבוע בכרמיאל מְצַייֵן 70 שנה לישראל. הפסטיבל הוותיק יחל ביום שלישי (24 ביולי) ויִימָשֵך שלושה ימים. עֶשְׂרות אלפי רקדנים ישתתפו בו, חֶלקם מִקצועיים, רובם חוֹבְבִים, שנֶהֱנִים לרקוד יחד.

בערב הפתיחה של הפסטיבל יתקיים מִצְעד בהשתתפות 3,000 רקדנים מלַהקות מָחול מהארץ ומחו"ל. אחריו יֵיעָרֵך המוֹפע "אהבה בת 70", שיוּקְדַש לאֵירוּעֵי תַרְבּוּת בּוֹלְטִים בהיסטוריה הישראלית: הלְהָקות הצבאיות, הניצחונות באירוויזיון, מַחֲזוֹת זֶמֶר שהועלו בתיאטרון, סִרְטֵי קוֹלְנוֹעַ ישראליים, ועוד.

בין האורחים שיגיעו לפסטיבל מחו"ל: בלט האופרה של מץ מצרפת, עם היצירות "פולחן האביב" ו"אקסודוס". היצירה אקסודוס מְבוּסֶסֶת על סיפורה של אוֹנִייַת המַעֲפִּילִים שיצאה מדרום צרפת בשנת 1947 כשעל סִיפּוּנָה אלפי ניצולֵי שוֹאָה שחולמים להגיע לארץ ישראל. ממץ שבצרפת מַגִיעָה גם להקת מיראז' עם מופע של מחול מודרני.

אורחים נוֹסָפִים מחו"ל: בלט מנילה מהפיליפינים, התיאטרון הלאומי הרוסי על הקרח עם "מפצח האגוזים", לַהקת מחול ספרדית במופע של ריקודים עממיים, לַהקה מהודו המְשַלֶבֶת מחול מערבי עם ריקוד מקומי, להקת סלסה מקולומביה, ועוד.

במסגרת הפסטיבל יוקם מתחם לילדים, ובו לונה פארק, מתקנים לילדים, מתנפחים, ועוד.

הכניסה למתחם היא ללא תשלום.

פסטיבל כרמיאל מתקיים כבר 31 שנה ומושך אליו רקדנים וחובבי מחול מהארץ ומהעולם. מדי שנה עולים בו מופעים מז'אנרים שונים – מודרני, אתני, קלאסי, היפ הופ, פולקלור עולמי, ג'אז, סלוני ועוד. זאת לצד הרקדות הֲמוֹנִיוֹת, תַחֲרוּיוֹת, מופעים של לְהקות מקצועיות וחובבות, פעילויות מיוחדות לילדים ובְעִיקר אהבה גדולה לעולם המחול.

מידע נוסף באתר האינטרנט של הפסטיבל: www.karmielfestival.co.il