מבזקים

פִּסְגָה היסטורית: טראמפ וקים ג'ונג און לחצו ידיים

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ושַלִיט צפון קוריאה קים ג'ונג און, שרק לפני חודשים אחדים עוד הֶחלִיפוּ קְלָלוֹת ואִייְמו זה על זה במלחמה גַרְעִינִית, הִגִיעו הבוקר לפגישה היסטורית במלון קאפלה בסינגפור ולחצו ידיים.

כשנכנסו לחדר שבו הִתְקַייְמָה הפגישה ההיסטורית, מָסְרוּ השניים הַצְהָרוֹת קצרות למַצְלמות, לפני שאלה הוּצְאוּ מהחדר. טראמפ אמר כי הוא בָּטוּחַ שהשיחות יהיו "הצלחה אדירה" וש"תהיה לנו מערכת יחסים נהדרת". קים ג'ונג און אמר: "לא היה קל להגיע לכאן. הדֵעוֹת הקְדוּמוֹת ומִנְהֲגֵי העבר היו מִכְשוֹל בדרכנו קדימה, אבל הִתְגַבַּרְנו על כולם, ואנחנו כאן היום". קים אמר את הדברים בקוריאנית – ודבריו תורגמו לאנגלית.

שני המַנְהִיגִים נשארו בחדר לפגישה בארבע עיניים בנוכחות מתורגמנים בלבד וקִייְמו פגישה של 45 דקות. בצאתם מהחדר אמר טראמפ לכַתָּבִים כי הפגישה הִתְנַהֲלָה בצורה "טובה ביותר".

דקות אחדות לפני השעה 5:00 (שעון ישראל) הִצְטָרְפוּ אל שני המנהיגים צִווְתֵיהֶם לפגישה מוּרְחֶבֶת. בפתח הפגישה עם היוֹעֲצִים אמר הנשיא טראמפ: "אנחנו פּוֹתְרִים בעיה שלא היה אפשרי לפתור עד כה". הוא הִבְטִיחַ: "הפעם אנחנו נצליח, זה יקרה".

בהמשך היום יֵשבו טראמפ, קים ואנשיהם לארוחת צהריים מְשותֶפֶת. ב-11:00 שעון ישראל יֵצא טראמפ אל התִקְשוֹרֶת. ב-14:00 שעון ישראל יַמְרִיא לוושינגטון.

בכל העולם מְצַפִּים לתוֹצְאוֹת הפגישה ההיסטורית.