ספורט

ג'ירו ד'איטליה מתקיים בישראל     

ג'ירו ד'איטליה מתקיים בישראל      הצילום: ויקיפדיה

ג'ירו ד'איטליה מתקיים בישראל     

410 קילומטרים מעכו עד אילת

היום מתקיים הקטע השלישי והאחרון בישראל של מרוץ האופניים ג'ירו ד'איטליה המתקיים בישראל בפעם הראשונה.

המרוץ הוא אירוע הספורט הגדול ביותר שהגיע אי פעם לישראל ולכבודו הגיעו לארץ כ-15 אלף אורחים ובהם אלפי עיתונאים ואנשי מקצוע.

הרוכבים הגיעו לארץ מ-22 מדינות, ובהן ארה"ב, צרפת, איטליה, דרום אפריקה ואוסטרליה. הגיעו רוכבים גם מבחריין ומאיחוד האמירויות, ולראשונה בתולדות המרוץ משתתפים בו שני רוכבים מישראל. הרוכבים עוברים 410 קילומטרים של מסלולי אופניים מעכו ועד אילת. רשת של צלמים על אופנועים ובשני מסוקים מתעדים את המרוץ מהקרקע ומהאוויר.

הרעיון להביא את המרוץ לישראל היה של הפילנתרופ היהודי-קנדי סילבן אדאמס שעלה לישראל. אדאמס השקיע יותר מ-90 מיליון שקלים בפרויקט. משרד התיירות השקיע בו למעלה מ-10 מיליון שקלים.

טקס הפתיחה של המרוץ נערך ביום חמישי בירושלים. ביום שישי רכבו המשתתפים בבירה.

בשבת רכבו המשתתפים במסלול של 161 קילומטרים מחיפה לתל אביב.

היום רוכבים המשתתפים לאורך 229 קילומטרים מבאר שבע לאילת. אחרי שיגיעו לאילת, יעזבו את ישראל וימשיכו במרוץ ברחבי איטליה, עד לנקודת הסיום בוותיקן ב-27 במאי.

1,200 אנשי צוות עוסקים בארגון האירוע. 6,000 שוטרים מאבטחים אותו ומכוונים את התנועה. כמיליארד בני אדם בִּכְ-200 מדינות צופים בטלוויזיה במרוץ הנערך על רקע נופי ישראל. אלפי ישראלים מעודדים את הרוכבים לאורך המסלול ומקבלים בהבנה את השינויים בתנועה ואת חסימות הכבישים.

 

בתמונה: רוכבי הג'ירו בשדרות רוקח, תל אביב (ויקיפדיה)